Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaInternetTworzenie stronStrony-wizytówki

Artykuł: Google Moja Firma, czyli jak być widocznym na mapie lokalnego biznesu?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Google Moja Firma, czyli jak być widocznym na mapie lokalnego biznesu?

Google Moja Firma, czyli jak być widocznym na mapie lokalnego biznesu?
Autor: KarolinaRoksela   |   23 kwi 2021, 9:00   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Strony-wizytówki

Poszukując obecnie informacji, coraz częściej instynktownie sięgamy po telefon lub komputer. Nic więc dziwnego, że wyszukiwarka internetowa okazuje się powszechnym źródłem wiadomości i opinii. Jednym z jej ciekawszych narzędzi stało się GMB, które stanowi ogromną szansę dotarcia do klientów dla właścicieli firm. Dowiedz się, czym jest ta popularna usługa i czy warto z niej skorzystać. Sprawdź, co zyskasz dzięki Google Moja Firma.

Czym jest GMB?

Mówi się, że stanowi niezbędnik każdej profesjonalnej firmy. W końcu według badań HubSpot blisko 93% ogólnej aktywności internetowej zaczyna się od Google. Wyszukiwarka oferuje wiele przydatnych usług oraz narzędzi, które mogą wspomóc rozwój działalności każdego biznesu. Moja Firma, bo to o niej mowa to jedno z najpopularniejszych tego typu rozwiązań. Czym jest więc usługa znana pod skrótem GMB?

Google My Business to bezpłatny instrument, który ma służyć promocji firmy na mapie lokalnego biznesu. Narzędzie umożliwia przede wszystkim szybkie dotarcie do klientów szukających produktów i usług przy wykorzystaniu Mapy Google lub samej wyszukiwarki. GMB jest więc opcją gwarantującą stworzenie atrakcyjnej wizytówki firmy połączonej z lokalizacją. Decydując się na inwestycję w to narzędzie, w prosty sposób zarządzamy wizerunkiem biznesu w sieci, podnosimy jego rozpoznawalność na lokalnym rynku, prezentujemy organizację zainteresowanym oraz zbieramy rekomendacje i opinie klientów.


Wyprzedź konkurencję dzięki wizytówce w Google Moja Firma. Sprawdź jak >>


Czy Google Moja Firma jest dla wszystkich? Z rozwiązania może korzystać każdy właściciel sklepu czy firmy, która działa w określonych godzinach na konkretnym obszarze. Wyłączna działalność internetowa nie pozwala na czerpanie zysków z GMB, ponieważ opcja wymaga fizycznego adresu. Wiemy już, że Wizytówki Google wspierają pozycjonowanie lokalne, więc warto zastanowić się również, jakie elementy decydują o indeksacji firmy. Do podstawowych czynników należą:

• rozpoznawalność (popularność), czyli poziom kojarzenia biznesu z frazą kluczową wpisywaną przez lokalnego użytkownika w wyszukiwarkę;
• trafność, czyli stopień dopasowania treści wizytówki marki do wyszukiwanej przez odbiorców lokalnej frazy kluczowej;
• odległość, czyli dystans dzielący adres firmy od miejsca, w którym znajduje się potencjalny klient szukający produktu lub usługi.

Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że już 32 miliony internautów w Polsce codziennie wyszukuje w Google, to zdajemy sobie sprawę, że profil w Google Moja Firma jest nie tylko wizytówką biznesu, ale i miejscem do prezentowania swojej oferty w sieci. Aby Twoi klienci byli cały czas na bieżąco i bez problemu mogli odnajdywać Twoje usługi, to powinieneś zdecydować się na skorzystanie z GMB. Pamiętaj jednak, że nie wystarczy zaznaczyć swoją obecność na lokalnym rynku. Aby stale budować zaangażowanie i widoczność firmy należy regularnie komunikować się z klientem i ciągle aktualizować informacje oraz dane. Ciągłość komunikacyjna i spójność profilu są ważne zarówno dla użytkownika, jak i dla samej wyszukiwarki Google.

Pinezki na mapie, czyli dlaczego warto zainwestować w GMB?

Mapy Google powstały 8 lutego 2005 roku. Już trzy lata później czerwone pinezki na mapie Polski zaczęły wskazywać firmy w najbliższej lokalizacji oferujące dokładnie to, czego w danym momencie poszukiwał użytkownik. Zdjęcia, aktualności, oceny i polecenia innych osób to jedne z wielu dodatkowych filtrów pozwalających dokonać właściwego wyboru. Dzięki GMB jako właściciel firmy możesz wskazać informacje, które będą dostępne w wyszukiwarce. Zweryfikowanie firmy nie tylko pozwoli zadbać o wizerunek firmy w sieci, ale i przyniesie wiele innych – równie atrakcyjnych korzyści. Do największych zalet Wizytówki Google należą:

1. Wzrost zaufania odbiorców do firmy

GMB jest dla każdej marki rewelacyjnym narzędziem pozwalającym na budowanie wizerunku zarówno w sieci, jak i poza nią. Według samej wyszukiwarki Google – firmy ze zweryfikowaną wizytówką są uznawane za bardziej wiarygodne dwa razy częściej niż w przypadku jej braku. Oparta na zaufaniu długotrwała relacja z potencjalnymi klientami to cel każdego małego i średniego biznesu. Lepszy odbiór przez otoczenie to więcej decyzji zakupowych i tym samym większy zysk dla marki.

Według serwisu Podium, aż 93% klientów podejmuje decyzje zakupowe na podstawie rekomendacji znalezionych w Google. Ta imponująca liczba udowadnia, że pozyskiwanie pozytywnych opinii jest kluczem do lokalnego sukcesu. Zdobycie nowych klientów ułatwi Twojemu biznesowi aktywne prowadzenie profilu i utrzymywanie kontaktu z odbiorcami oferty. Czynniki, na które konsumenci najczęściej zwracają uwagę to: ocena (84%), legalność (81%), aktualność (80%), sentyment (79%), ilość (79%), odpowiadanie na recenzje (78%) i zdjęcia (64%).

2. Poprawa lokalnego pozycjonowania

Wizytówki GMB bardzo często pojawiają się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania. Jak bardzo istotny jest to aspekt pokazują liczby – około 90% użytkowników zatrzymuje się na pierwszej stronie Google. Dodatkowo wraz z dobrym SEO i pozycjonowaniem narzędzie to wpływa na pozycję w rankingu wyszukiwań lokalnych. Dzieje się tak, ponieważ podczas indeksowania brana jest również pod uwagę dodana do profilu strona internetowa firmy. Aktywne wykorzystanie narzędzia może więc zwiększyć potencjał każdego biznesu w postaci bezpłatnych linków do witryny WWW.


Wyprzedź konkurencję dzięki wizytówce w Google Moja Firma. Sprawdź jak >>


3. Łatwiejsze docieranie do nowych klientów

Tworząc profil w Google Moja Firma, udostępniamy użytkownikom i jednocześnie potencjalnym klientom informacje o naszym biznesie, a dokładnie o lokalizacji, godzinach otwarcia czy danych kontaktowych. Dzięki temu odbiorcy oszczędzają czas i nie muszą wchodzić na stronę internetową, aby móc dokonać interakcji z firmą. O tym, jaki ogromny potencjał niesie za sobą posiadanie Wizytówki GMB, świadczy fakt, że już 82% osób szukających informacji o lokalnych firmach robi to przez Google. Narzędzie umożliwia również docieranie do odbiorców korzystających z urządzeń mobilnych. A według raportu Digital 2021: Poland już 94% polskich internautów używa smartfona do działań w sieci.

4. Dostęp do statystyk i bogatej oferty funkcjonalności

Google My Business to innowacyjne oraz atrakcyjne narzędzie z różnych powodów. Przynosi ogromne korzyści dla firm i oferuje im ponadto dostęp do wielu statystyk. Dzięki takim danym można uzyskać informacje, jak klienci wykorzystują wyszukiwarkę i Mapy Google do odnalezienia Twojej firmy (wpisywane przez użytkowników hasła) i co robią, gdy zrealizują ten cel. Dodatkowo pomiary umożliwiają śledzenie popularności wśród obecnych i potencjalnych konsumentów oferty marki oraz pozwalają na szybką reakcję na niespodziewane wydarzenia.

Tak jak zostało już wcześniej wspomniane, GMB oferuje wiele funkcjonalności takich jak: czat, możliwość dodawania oferty czy katalogu produktów, tworzenia wydarzeń, umieszczenia menu czy nowości.

Wizytówkę Google Moja Firma można prowadzić samemu lub zlecić to zadanie specjalistom. Pamiętajmy również, że choć GMB przynosi ogromne korzyści, to nie zastąpi profesjonalnej strony internetowej firmy.

Źródła: Digital 2021, Digital 2021: Poland, Podium.com: Advantages of Google reviews, ThinkwithGoogle, Publer: 20 Google My Business stats that matter in 2021

KOMENTARZE
  • brak komentarzy