Favore.plBaza wiedzyMotoryzacja i transportUsługi warsztatowe, naprawyTuningTuning mechaniczny

Artykuł: Zalety i wady montażu filtra stożkowego

Dodaj zlecenie

Zalety i wady montażu filtra stożkowego

Zalety i wady montażu filtra stożkowego
Autor: arbeta   |   6 lis 2015, 16:31   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Tuning mechaniczny

Spora część kierowców po pewnym czasie eksploatacji swojego pojazdu dochodzi do wniosku, że przydałoby się odrobinę więcej mocy. Często spotykanym rozwiązaniem jest montaż filtra stożkowego. W tym artykule przedstawimy wady i zalety tego rozwiązania.

ZALETY
Jednym ze sposobów tuningu silnika jest zmaksymalizowanie ilości powietrza, które dociera do silnika, w celu zwiększenia mocy. Modyfikacje dotykają głownie filtra, z tego względu, że jest najwęższym gardłem układu dolotowego. Zastosowanie sportowego filtra stożkowego sprawia, że przepływa przez niego więcej powietrza. Wkład takiego filtra wykonany jest z elementów bawełnianych lub gąbczastych i nasączony olejem.

Wzrost mocy może być nawet o 5% wyższy od pierwotnej wartości. Dodatkowo silnik brzmi zdecydowanie lepiej – bardziej rasowo.

WADY

Filtr stożkowy wpływa na zmniejszenie żywotności silnika przez jego ograniczoną skuteczność filtracji zanieczyszczeń. Większe problemy mogą się pojawić w przypadku niewłaściwie przeprowadzonej modyfikacji. Fabrycznie montowane filtry są umieszczane w obudowach. Obecność ich nie jest przypadku. Układ dolotowy dzięki temu jest szczelny i zasysa zimne powietrze z zewnątrz zamiast gorącego spod maski. Tkwiąca w powietrzu energia kinetyczna jest zależna nie tylko do prędkości powietrza, ale również od gęstości – wpływa na nią temperatura. Im cieplejsze powietrze tym mniejsza jest energia transportowana do silnika.

Filtry stożkowe przez swoje rozmiary nie mieszczą się w fabrycznej obudowie, dlatego konieczne jest jej usunięcie. Efektem tego jest, że układ pozostaje otwarty pobiera gorące powietrze spod maski.

Montaż filtra stożkowego powinien być w jak największym stopniu odizolowany od powietrza ogrzewanego przez silnik. Tylko wtedy spełni swoją rolę. Warto również pamiętać o konserwacji filtra. Powinien on być czyszczony co ok. 20tys. km i specjalnym płynem oraz ponownie nasączony olejem.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy
USŁUGI AUTORA ARTYKUŁU