Wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie można jednoznacznie określić, ponieważ nie powinno się wrzucać do jednego worka strategii z różnych branż. Jest jednak coś, co łączy wszystkie dobre reklamy, bez względu na konsumentów docelowych i sprzedawany produkt - musi ona być zauważona oraz zapamiętana. Przeważnie przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcom pragnęliby, by reklama posiadała dwie skrajnie różne cechy, była, wyjątkowa, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, lecz jednocześnie - tradycyjna; zabawna, ale nie wzbudzająca kontrowersji; atrakcyjna dla oka, ale niezbyt droga; innowacyjna, ale bez przesady; kształtująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym utrzymaniu tego wcześniej wypracowanego; skierowana do wszystkich, lecz przyciągająca przede wszystkim konsumentów z sektora docelowego. Niestety, nie zawsze zastosowanie wszystkich cech jest możliwe. Przedsiębiorca powinien podjąć wybór, czy chce reklamę działającą, czy idealną. Oczywiste jest, że w przewidywanym czasie reklamy, można umieścić właściwie wszystko, ale czy na pewno ma to sens? Okazuje się, że im łatwiejszy i bardziej bezpośredni jest przekazywany komunikat, tym bardziej reklama zapada w pamięć. Szokująca i zaciekawiająca reklama zwraca większą uwagę i ułatwia przyswajanie treści na dłużej. Powinno się w związku z tym przekraczać wszelkie konwencje, oczywiście, w granicach dobrego smaku i próbować jak najbardziej wyeksponować reklamę z bloku, dbając o to, żeby jednak nie przysłonić jej zawartości przesadną atrakcyjnością. Nie w każdym przypadku, aby reklama była skuteczna musi być lubiana przez konsumentów. Mówi się, że bloki reklamowe ukazujące szczęśliwe rodziny, dzieci oraz zwierzęta są przesadzone i wyidealizowane, że nikomu się nie podobają, ale to właśnie takie działają najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być idealna, pozytywnie odbierana i pożądana, żeby działała. Podobnie jest z reklamami, które wydają się być „męczące“ dla widza, ale tak bardzo zapadają w pamięć poprzez sam fakt istnienia oraz to, że są np. śmieszne lub szokujące i wysoką częstotliwość emisji. Zdaniem większości współczesnych odbiorców reklama powinna być krótka i na temat. Musi informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Umożliwia to zdecydowanie szybsze podjęcie decyzji o kupnie. Lepiej, by konsument zapamiętał mało, ale zrozumiałych konkretów, niż nie pamiętał niczego, spośród dużej ilości informacji.