Posiadacze mieszkań w blokach lub czynszówkach zazwyczaj nie zakrzątają sobie myśli kwestią wywozu odpadów. Opłata za to świadczenie zawarta jest w na bieżąco płaconym przez nich czynszu. Skupiska domków wyposażane są w dostosowane pojemniki i kontenery, z których dowolny domownik może swobodnie używać. Właściciele własności sami są zmuszeni zadbać o wywóz śmieci z należących do nich posiadłości. W pojedynkę dopinają formalności związane z tą usługą. Spróbujmy zatem przeanalizować, jak prezentuje się kwestia wywozu odpadów z terenu nieruchomości, jakie musimy posiadać dokumenty, ile to wymaga pieniędzy oraz gdzie poszukiwać odpowiednich aktów prawnych. Posiadacze dzierżawy zobligowani są do podpisania kontraktu z firmą zajmującą się wywozem śmieci. Umowę taką podpisuje się w siedzibie firmy, najczęściej w punkcie obsługi klienta. Przy parafowaniu kontraktu wymagane są dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania posiadłością, z jakiej będą zabierane odpady. Nabywcy instytucjonalni powinni przedłożyć pisma rejestracyjne przedsiębiorstwa bądź instytucji. Porozumienie zazwyczaj parafowana jest na czas nieokreślony. Okres wypowiedzenia umowy wynosi jeden pełen miesiąc. Porozumienie określa zarazem zobowiązania firmy zajmującej się wywozem śmieci, jak i obowiązki właściciela posiadłości korzystającego z jej świadczeń. Zabronione jest lokowanie w pojemnikach stojących na obszarze dzierżawy śmieci innych niż komunalne, dla przykładu: drewna, gruzu budowlanego, złomu. Wywóz gruzu, gałęzi, kamieni, gleby, pozostałości z budowy lub remontu, szkła okiennego ,a także nieczystości wielkogabarytowych jest traktowany, jak inne zlecenie oraz rozliczany według obowiązującego w przedsiębiorstwie cennikiem.