Właściciele mieszkań w blokach czy też czynszówkach zazwyczaj nie zakrzątają sobie myśli sprawą wywozu śmieci. Koszt za to świadczenie wliczona jest w na bieżąco płaconym przez nich czynszu. Skupiska domków zaopatrywane są w dostosowane pojemniki i kontenery, z których każdy domownik może dowolnie korzystać. Właściciele własności sami muszą zadbać o wywóz śmieci z przynależnych do nich posesji. W pojedynkę organizują formalności związane z tą usługą. Spróbujmy wobec tego zbadać, jak prezentuje się sprawa wywozu śmieci z terenu dzierżawy, jakie trzeba posiadać dokumenty, jak wiele to wymaga pieniędzy oraz gdzie poszukiwać stosownych aktów prawnych. Posiadacze nieruchomości zobowiązani są do podpisania kontraktu z firmą zajmującą się wywozem odpadów. Kontrakt taki parafuje się w siedzibie firmy, z reguły w punkcie obsługi konsumenta. Przy parafowaniu kontraktu konieczne są pisma potwierdzające prawo do dysponowania posiadłością, z której będą wywożone odpady. Nabywcy instytucjonalni muszą przedłożyć dowody rejestracyjne firmy bądź spółki gospodarczej. Kontrakt zazwyczaj parafowana jest na okres bezterminowy. Okres wypowiedzenia porozumienia wynosi 1 pełen miesiąc. Kontrakt określa zarazem obowiązki przedsiębiorstwa trudniącej się wywozem odpadów, jak i obowiązki właściciela dzierżawy korzystającego z jej usług. Zakazane jest umieszczanie w kontenerach umieszczonych na terenie dzierżawy śmieci innych niż komunalne, dla przykładu: gruzu budowlanego, drewna, złomu, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, kamieni, gałęzi, gleby, odpadów z budowy lub remontu, szkła okiennego ,a także odpadów wielkopowierzchniowych jest uznawany, jak odrębne zlecenie i rozliczany zgodnie z obowiązującym w przedsiębiorstwie cennikiem.