Posiadacze domów w blokach albo czynszówkach zwykle nie zakrzątają sobie głowy sprawą wywozu odpadów. Koszt za to świadczenie zawarta jest w na bieżąco płaconym przez nich czynszu. Skupiska domków zaopatrywane są w odpowiednie pojemniki oraz kontenery, z których jakikolwiek domownik może swobodnie korzystać. Właściciele własności sami muszą zadbać o wywóz śmieci z przynależnych do nich posiadłości. Indywidualnie załatwiają formalności powiązane z tym faktem. Postarajmy się wobec tego przeanalizować, jak przedstawia się sprawa wywozu odpadów z terenu nieruchomości, jakie trzeba mieć zaświadczenia, jak dużo to wymaga pieniędzy oraz gdzie poszukiwać odpowiednich przepisów. Właściciele dzierżawy zobligowani są do podpisania umowy z firmą zajmującą się wywozem śmieci. Porozumienie takie parafuje się w filii firmy, z reguły w punkcie obsługi klienta. Przy podpisywaniu umowy wymagane są dokumenty potwierdzające upoważnienie do rozporządzania dzierżawą, z jakiej będą zabierane odpady. Klienci instytucjonalni powinni przedstawić dokumenty rejestracyjne przedsiębiorstwa albo podmiotu gospodarczego. Porozumienie zazwyczaj podpisywana jest na okres bezterminowy. Okres wypowiedzenia kontraktu wynosi jeden pełen miesiąc. Kontrakt określa zarazem obowiązki firmy zajmującej się wywozem śmieci, jak i obowiązki właściciela posiadłości korzystającego z jej usług. Zabronione jest lokowanie w kontenerach stojących na terytorium dzierżawy śmieci innych niż miejskie, np.: gruzu budowlanego, drewna, złomu. Wywóz gruzu, gałęzi, kamieni, gleby, pozostałości z budowy bądź remontu, szkliwa okiennego i odpadów wielkopowierzchniowych jest traktowany, jak inne zlecenie i wyliczany zgodnie z obowiązującym w przedsiębiorstwie cennikiem.