Posiadacze domów w blokach lub czynszówkach zazwyczaj nie zakrzątają sobie myśli sprawą wywozu śmieci. Koszt za tę usługę wliczona jest w stale płaconym przez nich czynszu. Skupiska mieszkań zaopatrywane są w stosowne pojemniki i kontenery, z których jakikolwiek lokator może swobodnie użytkować. Posiadacze dzierżawy sami są zmuszeni zatroszczyć się o wywóz śmieci z należących do nich posiadłości. W pojedynkę ustalają formalności sprzężone z tą usługą. Spróbujmy zatem przyjrzeć się, jak ukazuje się kwestia wywozu odpadów z obszaru posiadłości, jakie należy mieć potwierdzenia, ile to kosztuje i gdzie szukać przydatnych przepisów. Właściciele dzierżawy zobligowani są do podpisania kontraktu z firmą zajmującą się wywozem śmieci. Porozumienie takie podpisuje się w filii przedsiębiorstwa, z reguły w punkcie obsługi konsumenta. Przy zawarciu umowy wymagane są dowody potwierdzające uprawnienie do rozporządzania posiadłością, z której będą wywożone odpady. Nabywcy instytucjonalni muszą przedłożyć pisma rejestracyjne firmy czy też podmiotu gospodarczego. Kontrakt zazwyczaj parafowana jest na czas bezterminowy. Czas wypowiedzenia kontraktu wynosi 1 pełen miesiąc. Umowa określa zarazem obowiązki firmy zajmującej się wywozem śmieci, jak i zobowiązania właściciela nieruchomości korzystającego z jej świadczeń. Zakazane jest umieszczanie w kontenerach umieszczonych na terytorium dzierżawy śmieci innych niż komunalne, dla przykładu: gruzu budowlanego, drewna, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, gałęzi, kamieni, gleby, odpadów z budowy lub remontu, szkliwa okiennego , jak również odpadów wielkopowierzchniowych jest traktowany, jako odrębne zlecenie oraz wyliczany według obowiązującego w firmie cennikiem.