Posiadacze mieszkań w blokach bądź kamienicach zazwyczaj nie zakrzątają sobie głowy sprawami wywozu śmieci. Koszt za to świadczenie zawarta jest w stale uiszczanym przez nich czynszu. Skupiska domków wyposażane są w odpowiednie pojemniki i kontenery, z których każdy domownik może swobodnie używać. Właściciele dzierżawy sami są zmuszeni zatroszczyć się o wywóz śmieci z należących do nich posesji. Indywidualnie ustalają formalności sprzężone z tą usługą. Postarajmy się wobec tego sprawdzić, jak przedstawia się kwestia wywozu odpadów z terenu posiadłości, jakie musimy mieć zaświadczenia, ile to kosztuje i gdzie poszukiwać przydatnych aktów prawnych. Posiadacze nieruchomości zobligowani są do zawarcia porozumienia z przedsiębiorstwem zajmującym się wywozem śmieci. Porozumienie takie parafuje się w siedzibie przedsiębiorstwa, najczęściej w punkcie obsługi klienta. Przy zawarciu kontraktu wymagane są dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania dzierżawą, z której będą zabierane odpady. Nabywcy instytucjonalni powinni przedstawić dokumenty rejestracyjne firmy lub spółki gospodarczej. Umowa zwykle podpisywana jest na czas bezterminowy. Okres wypowiedzenia kontraktu obejmuje 1 pełen miesiąc. Kontrakt określa zarazem obowiązki przedsiębiorstwa trudniącej się wywozem śmieci, jak i powinności posiadacza dzierżawy korzystającego z jej świadczeń. Zakazane jest umieszczanie w kontenerach stojących na obszarze dzierżawy śmieci innych niż komunalne, dla przykładu: gruzu budowlanego, drewna, złomu. Wywóz gruzu, kamieni, gałęzi, gleby, odpadów z budowy lub remontu, szkła okiennego i odpadów wielkogabarytowych jest traktowany, jak inne zlecenie i rozliczany zgodnie z obowiązującym w przedsiębiorstwie cennikiem.