Od paru lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji promocyjnych w internecie. Przedsiębiorstwa wydają coraz większe kwoty aby rozwijać marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół firmowego fanpage'a uczestniczą w konkursach, głosowaniach, a także mają akces do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Opinie pod wpisami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ pokazywanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem poszerzenia działań marketingowych w internecie, jest współpraca marek ze popularnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to wiarygodność przedsiębiorstwa w oczach czytelników, na co spory wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wszedł także na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników marki. Ich zadaniem jest ciche reklamowanie usług marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe sfery funkcjonowania przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.