Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań marketingowych w sieci. Przedsiębiorstwa przeznaczają ogromne kwoty aby rozwijać marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z obszaru PR. Fani zebrani wokół firmowego fanpage'a uczestniczą w konkursach z nagrodami, głosują w sondach, a także mają akces do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod wpisami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa pokazywanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem zwiększenia działań promocyjnych w internecie, jest współpraca przedsiębiorstw ze znanymi blogerami, którzy piszą recenzje produktów w przestępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wkroczył również na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, kilkusekundowe reklamy, które trzeba obejrzeć przed startem oglądania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez pracowników przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest ciche zachwalanie usług marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe sfery działalności przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.