Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań marketingowych w sieci. Przedsiębiorstwa przeznaczają duże środki aby rozwijać marketing IT , głównie na portalach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z obszaru PR. Fani zebrani wokół firmowego fanpage'a biorą udział w konkursach z nagrodami, głosują w sondach, a także mają dostęp do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Komentarze pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejnym znakiem zwiększenia działań marketingowych w internecie, jest współpraca firm ze popularnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wkroczył także na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba obejrzeć przed startem odtwarzania. Szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników marki. Ich zadaniem jest ciche reklamowanie produktów przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe sfery działalności firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.