Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań promocyjnych w internecie. Firmy przeznaczają duże pieniądze aby rozwijać marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z obszaru PR. Fani zebrani wokół firmowego fanpage'a uczestniczą w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają akces do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa wyświetlanie danych autora. Kolejnym znakiem zwiększenia akcji promocyjnych w internecie, jest współpraca marek ze znanymi blogerami, którzy piszą recenzje produktów w przestępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wszedł również na popularny serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem odtwarzania. Szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest ciche reklamowanie usług marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe sfery funkcjonowania firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.