Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem akcji promocyjnych w sieci. Firmy wydają ogromne środki aby rozwijać marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a startują w konkursach, głosowaniach, a także mają akces do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa pokazywanie danych autora. Kolejnym znakiem zwiększenia działań promocyjnych w internecie, jest współpraca przedsiębiorstw ze znanymi blogerami, którzy piszą recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wszedł także na popularny serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najlepsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem odtwarzania. Szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez pracowników marki. Ich celem jest ciche reklamowanie produktów marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wchodzą w coraz to nowe obszary działalności firmy, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.