Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań marketingowych w sieci. Firmy przeznaczają ogromne kwoty aby tworzyć marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z obszaru PR. Fani zebrani wokół firmowego fanpage'a uczestniczą w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają dostęp do promocji i zajawek najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod wpisami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejną oznaką poszerzenia akcji marketingowych w internecie, jest współpraca firm ze sławnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył także na znany portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem odtwarzania. Szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli firmy. Ich zadaniem jest ciche reklamowanie usług marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe obszary działalności firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.