Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji marketingowych w internecie. Przedsiębiorstwa wydają duże środki aby rozwijać marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół firmowego fanpage'a uczestniczą w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają dostęp do promocji i zajawek najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej firmy czują, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod wpisami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa wyświetlanie danych autora. Kolejną oznaką zwiększenia działań promocyjnych w internecie, jest współpraca przedsiębiorstw ze znanymi blogerami, którzy sporządzają recenzje produktów w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wkroczył także na popularny serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba obejrzeć przed startem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest ciche reklamowanie usług marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe obszary działalności firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.