Od kilku lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań marketingowych w sieci. Firmy wydają ogromne pieniądze aby rozwijać marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych zabiegów z obszaru PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a startują w konkursach, głosują w sondach, a także mają dostęp do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejną oznaką poszerzenia akcji marketingowych w sieci, jest współpraca przedsiębiorstw ze popularnymi, którzy pisząopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co spory wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył również na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, krótkie reklamy, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem oglądania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez pracowników przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest ciche reklamowanie usług marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe sfery działalności firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.