Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań marketingowych w sieci. Firmy wydają ogromne środki aby rozwijać marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zebrani wokół firmowego fanpage'a startują w konkursach, głosują w sondach, a także mają akces do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki czują, że ich opinia jest ważna. Opinie pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ pokazywanie danych autora. Kolejnym znakiem zwiększenia akcji promocyjnych w sieci, jest współpraca marek ze sławnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wszedł także na znany portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najlepsze z nich nakładane są płatne, krótkie reklamy, które trzeba obejrzeć przed startem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest ciche zachwalanie usług firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wkraczają w coraz to nowe sfery funkcjonowania przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.