Od kilku lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań marketingowych w internecie. Firmy wydają ogromne kwoty aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a uczestniczą w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają dostęp do promocji i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy czują, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejnym znakiem zwiększenia działań promocyjnych w internecie, jest współpraca przedsiębiorstw ze popularnymi, którzy piszą recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co spory wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wszedł również na popularny serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, krótkie reklamy, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli firmy. Ich celem jest potajemne reklamowanie usług firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe obszary funkcjonowania firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.