Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem akcji marketingowych w internecie. Firmy wydają duże środki aby rozwijać marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Tworzenie pozytywnego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z zakresu PR. Fani zebrani wokół firmowego fanpage'a uczestniczą w konkursach, głosują w sondach, a także mają dostęp do zniżek i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Komentarze pod wpisami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ pokazywanie danych autora. Kolejną oznaką zwiększenia akcji promocyjnych w sieci, jest współpraca marek ze sławnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność przedsiębiorstwa w oczach czytelników, na co spory wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wszedł także na popularny serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem oglądania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników marki. Ich celem jest ciche zachwalanie usług przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe obszary działalności firmy, cyfryzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.