Podczas współpracy z osobami wywodzącymi się z innych kultur mogą pojawiać się konflikty, których etiologii nie rozumiemy. Często brak zrozumienia może wywoływać poczucie bezradności i frustracji, a tym samym negatywnie wpływać na kontakty z innymi.
Odbiorcy
Dla każdego, kto pracuje lub planuje pracę w środowisku międzykulturowym
Dla każdego, kto chciałby poznać źródła różnic międzykulturowych
Dla pracowników HR, którzy zarządzają programami dla ekspertów
Dla obcokrajowców pracujących z Polakami
Cel
Wykształcenie umiejętności pracy i komunikacji w środowisku międzykulturowym
Korzyści
Zrozumienie podłoża różnic międzykulturowych
Doświadczenie, czym jest szok kulturowy i jak sobie z nim radzić
Podniesienie umiejętności komunikacyjnych
Program
Świadomość międzykulturowa;
Model rozwoju wrażliwości międzykulturowej Bennett’a;
Jak zdefiniować kulturę?
Wiedza deklaratywna vs proceduralna;
Blok II - Globalizacja, Glokalizacja, Stereotypy Kulturowe
Socjogram – tworzenie własnego socjogramu oraz analiza;
Globalizacja vs glokalizacja;
Kulturowe uprzedzenia i stereotypy;
Kolektywizm i indywidualizm vs zależność od pola;
Blok III - Model 5 Wymiarów G.Hofstede’a
· Model 5 Wymiarów (5D Model) – pięć wymiarów wyjaśniających narodową kulturę –teoria i praktyka;
· Model 5 Wymiarów vs religia;
· Azjata vs Europejczyk;
Blok III – Komunikacja Międzykulturowa
Komunikacja międzykulturowa,
Style prezentacji w różnych krajach,
Bezpośredni vs pośredni styl komunikacji.