Najcenniejszym kapitałem przedsiębiorstwa są pracownicy, którzy posiadają umiejętności nawiązywania bezpośredniego kontaktu z klientami i zawierania transakcji.
16 godzin, 2 dni szkoleniowe, 8 godzin dziennie
Adresaci szkolenia: Szkolenie przeznaczone jest dla sprzedawców i doradców, którzy w codziennej pracy mają bezpośredni kontakt z klientem oraz zajmują się zawieraniem transakcji.
Cel szkolenia:
Głównym celem jest podniesienie efektywności sprzedawcy (doradcy), poprzez efektywne myślenie z ukierunkowaniem na usprawnienie procesu komunikacji i rozwijanie technik skutecznego oddziaływania na klienta i zwiększenia motywacji u pracowników.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone dla przedstawicieli handlowych, przedstawicieli specjalizujących się z relacjach B2B, ale także dla osób kontaktujących się z klientem stacjonarnie i telefonicznie.
Każdemu sprzedawcy zależy na zwiększeniu obrotów i na poprawie jakości kontaktu z klientem.
Na szkoleniu rozmawiamy o tym co zrobić, żeby sprzedaż była przyjemnością i żebyśmy sprzedawali coraz skuteczniej (psychologia sprzedaży) oraz o sposobach radzenia sobie ze stresem jaki wiąże się z zawodem sprzedawcy.
Metoda szkoleniowa:
Dyskusja, praca w podgrupach (dyskusja, analiza przypadków, praca warsztatowa), praca indywidualna (ćwiczenia pisemne), wykład. W szkoleniu wykorzystujemy kamerę wideo i dyktafon.
Rozpoczęcie szkolenia, przywitanie, przedstawienie się trenera i uczestników
Cz. I AUTOPREZENTACJA HANDLOWA (wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny)
1. Potrzeby jako wyznacznik zachowania (odpowiadamy na pytanie dlaczego klienci kupują)
2. Wizerunek sprzedawcy (zewnętrzny - dobry, schludny wygląd, wewnętrzny- wysoka samoocena) - rozmawiamy o tym jaki powinien być sprzedawca wzbudzający zaufanie?
3. Co wpływa na naszą wiarygodność? (wiarygodność to nie tylko garnitur - ale umiejętność dopasowania się do odbiorcy)
4. Zasady wzbudzania zaufania klienta
Cz. II ZASADY I TECHNIKI SKUTECZNEGO KOMUNIKOWANIA SIĘ Z KLIENTEM
1.Struktura procesu komunikacji (jaki powinien być profesjonalny nadawca, zasady skutecznej komunikacji handlowej, psychologiczne aspekty komunikacji handlowej.)
2. Język sprzedawcy, a język klienta
Niezbędne i pożądane cechy i umiejętności osób kontaktujących się z klientem, rozmówcą
Czytelny komunikat dopasowany do typu i potrzeb klienta;
Praca z głosem (Jak oddychasz?, Czy twój głos brzmi interesująco?,
Jak się ciebie słucha?)
Z kim rozmawiamy czyli typy odbiorców (typologia klienta i techniki prowadzenia rozmowy w zależności od typu klienta).
O co im chodzi- czyli interesy drugiej strony
3. Komunikacja niewerbalna- mowa ciała (scenki) - przywitanie, sposób siedzenia, prezentacja oferty-jak wykorzystanie twojej mowy ciała może wzmocnić twój przekaz i zainteresowanie ofertą, rozwiązaniami.
4. Techniki i rodzaje zadawania pytań. Pytania to sztuka dzięki, której poznajesz i zbliżasz się do klienta, rozpoznajesz jego potrzeby.
5. Techniki aktywnego słuchania (scenki) i uściślania znaczenia wypowiedzi klienta.
Cz. III ETAPY I TECHNIKI EFEKTYWNEJ ROZMOWY HANDLOWEJ-UŻYTECZNE TECHNIKI
1. Techniki ułatwiające przygotowanie się do dnia pracy
2. Techniki pomagające w pierwszym kontakcie (scenki) Budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia.
3. Techniki tworzenia pozytywnej atmosfery rozmów i budowania dobrych i trwałych relacji z klientem.
4. Techniki sondowania i analizy potrzeb i preferencji klienta (scenki)
5 .Techniki prezentacji siebie i oferty:
Argumentacja dopasowana do specyfiki pracy i klienta
Jak wydobywać najmocniejsze strony oferty, firmy
Określenie wspólnych płaszczyzn podczas rozmowy handlowej (prezentacja korzyści)
Język korzyści
Techniki NLP (neurolingwistycznego programowania)-wywierania wpływu na rozmówcę i dobrego dopasowania się do klienta
6. Rozmowa telefoniczna-zasady prawidłowej rozmowy
cel rozmowy telefonicznej (różnice między rozmową bezpośrednią a telefoniczną)
etapy rozmowy telefonicznej
trudności najczęściej występujące podczas rozmowy telefonicznej, jak im zapobiegać i jak radzić sobie z nimi - scenki
7. Techniki radzenia sobie z wątpliwościami, zastrzeżeniami naszych rozmówców
8. Zasady udanych negocjacji
9. Metody finalizacji kontraktu
10. Czynności po sprzedaży
11. Typowe błędy handlowców
12. Podsumowanie
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów i dyskusji. Cz.II Techniki sprzedaży: 1. Techniki i metody reagowania na zastrzeżenia i wątpliwości klienta- zdobywamy wiedzę na temat konfliktów, reklamacji.
Odpowiadamy na pytanie: jak utrzymać współpracę z tzw. niezadowolonym klientem
Odpowiadamy na pytanie: czy klient, który zgłasza wątpliwości, zastrzeżenia to trudny klient?
Czym jest zastrzeżenie? Gdzie leży przyczyna zastrzeżeń?
Techniki radzenia sobie z wątpliwościami, zastrzeżeniami naszych rozmówców
Szukamy odpowiedzi na to jak wykorzystać technikę NLP (neurolingwistyczne programowanie) do pogłębienia relacji z klientem (technika dotyczy m.in. sposobów automotywowania się i zwiększania się energii życiowej, a także doskonalenia technik komunikacyjnych i sprzedażowych)
3. Metody finalizacji kontraktu
4. Czynności po sprzedaży
5. Typowe błędy handlowców
6. Powtórzenie wiadomości
PROMOCJA CENOWA: W przypadku zapisu na szkolenie do dnia 15 listopada, oferujemy atrakcyjny rabat- 20%.
Cena podstawowa - 600 PLN
Cena z rabatem- 480 PLN
Trener prowadzący: Wyślij e-mail
Pedagog, doradca rozwoju osobistego, konsultant ds. rekrutacji i szkoleń, specjalista w zakresie zarządzania kadrami, trener. W zawodzie aktywnie pracuje od 12 lat. Stale pogłębia swoją wiedzę i doskonali praktykę. Mistrz Praktyk sztuki NLP. Absolwentka Studium NVC. Realizuje programy z zakresu Life& Business Coaching wspierając osoby prywatne, liderów i zespoły poprzez treningi praktyczne, coaching indywidualny i grupowy.
Na szkolenie można zapisać się za pomocą formularza znajdującego się na stronie: Wyślij e-mail
W razie dodatkowych pytań czekamy na kontakt:Łukasz Matuszewski, e-mail: Wyślij e-mail tel. (42) 630-80-99