Gdy zakładamy firmę, pragniemy, by przyciągała klientów. Dlatego ustalamy promocje, rabaty i konkurencyjne ceny. Warto jednak przede wszystkim skupić się na stworzeniu nazwy firmy, gdyż drzemie w niej ogromny potencjał marketingowy.
Jak zatem skonstruować nazwę, która stanie sięhttp://www.vizer.pl/oferta/reklama/ reklamą sama w sobie?
Zamiana ról
Spróbujmy wejść “w skórę” naszego potencjalnego klienta. Czego będzie oczekiwał po naszej firmie? Zgromadźmy jak największą liczbę cech odbiorcy. Kim jest, czego potrzebuje, żeby poczuć się dobrze? Nazwa naszej firmy powinna powiedzieć mu, że właśnie u nas to znajdzie.
Zdanie otoczenia
Burza mózgu może zdziałać cuda. Zapytajmy naszych współpracowników lub znajomych z branży o trafne słowa, jakie mogą odnosić się do firmy. Pomysłów możemy szukać dosłownie wszędzie - nasze otoczenie jest ich pełne. Znajdźmy określenia, które będą charakteryzować naszą wyjątkowość. Co chcemy zaoferować klientom? Może wyjątkowo niskie ceny albo ekskluzywne produkty?
Określenia dla firmy
Gdy posiadamy już bazę słów, postarajmy się ją rozbudować. Sięgnijmy do internetowego słownika synonimów i wypiszmy jak najwięcej z nich. Następnie spróbujmy je łączyć tak, by powstały chwytliwe hasła. Pamiętajmy, że im więcej słów, tym lepiej - w kolejnych etapach będzie z czego wybierać.
Inspirujący slogan
Dobry slogan może pomóc naszej firmie w wypracowaniu pozycji na rynku. Zastanówmy się zatem, czego pragną klienci i postarajmy się tak zbudować hasło, aby zapewniało ich, że u nas to norma. Przykład: klient nie chce wydać zbyt wiele. W odpowiedzi na tę potrzebę tworzymy slogan: “U nas zawsze znajdziesz niskie ceny!”
Polecamy
Unikalność
Przyjrzyjmy się, jakich nazw pełno jest w otoczeniu - przyda się tu mały rekonesans internetowy lub w terenie. Zwracajmy szczególną uwagę na naszą branżę. Nowa firma nie powinna być klonem już istniejących, ale wyróżniać się na pierwszy rzut oka.
Najlepsza opcja
I na koniec najtrudniejsze: wybór najtrafniejszej nazwy i sloganu. Możliwe, że podoba nam się kilka pomysłów i nie możemy się zdecydować na jeden. W takim przypadku dobrze będzie poprosić o pomoc znajomych. Podajmy im wszystkie propozycje, a po jakimś czasie zapytajmy, którą z nich zapamiętali. To daje nam gwarancję, że klientom także zapisze się ona w pamięci.
Autor: http://www.vizer.pl/Agencja Reklamy Wrocław