Strona internetowa to klucz do sukcesu biznesu w sieci. Odpowiednia witryna nie realizuje jednak wszystkich celów marketingowych, które można osiągnąć, tworząc firmowego bloga. Choć efekty tej formy content marketingu nie są widoczne natychmiast, to mogą przerosnąć najśmielsze oczekiwania. Sprawdź, dlaczego warto tworzyć dobre treści. Poznaj zalety popularnego narzędzia każdego marketera.
Po co tworzyć firmowego bloga?
W 2020 roku dwie trzecie przedsiębiorstw posiadało własną stronę internetową. Imponujące statystyki potwierdzają fakt, że każda profesjonalna firma powinna posiadać własną witrynę. Jest ona najlepszą wizytówką i reprezentuje organizację 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Prowadzisz biznes, ale nie jesteś aktywny w sieci? Twoja konkurencja prawdopodobnie już korzysta z zalet internetowej działalności. Nie czekaj i wprowadź swoją markę w świat content marketingu.
Sam serwis WWW nie jest jednak w stanie zrealizować wszystkich ważnych celów biznesowych. Aby szerzyć wiedzę ekspercką z danego obszaru, wesprzeć sprzedaż, pozyskiwać nowych klientów i uświadamiać odbiorców o istnieniu marki należy podpiąć pod stronę firmowego bloga. Daje zupełnie inne możliwości niż artykuły sponsorowane czy bannery. Jest doskonałym narzędziem promocji usług i produktów. Artykuły muszą być jednak publikowane regularnie, ponadto powinny być unikalne i wartościowe.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>
Jak ważne jest to coraz bardziej popularne rozwiązanie? Niech przemówią statystyki – 92% marketerów twierdzi, że ich firma postrzega treści jako aktywa biznesowe. Dodatkowo aż 56% firm chce zwiększyć swoje wydatki na tworzenie contentu. Dlaczego warto więc inwestować w prowadzenie wartościowego bloga firmowego? Oto 7 najważniejszych korzyści:
1. Skuteczna podstawa kampanii content marketingowych
Czy wiesz, że aż 72% marketerów stwierdziło, że posiadanie dobrej strategii marketingu treści było głównym kluczem do ich sukcesu w 2018 roku? Z przywołanych danych jednoznacznie wynika, że firmowy blog stanowi idealną platformę do promowania usług i produktów. Dzięki edukującym, eksperckim i inspirującym treściom można stworzyć miejsce prezentacji oferty przedsiębiorstwa dla potencjalnych klientów. Wpisy blogowe przekazują coś więcej niż klasyczna informacja o dostępnym towarze. 70% marketingowców inwestujących w content marketing nie może się mylić. Wykorzystaj tę przestrzeń do dystrybucji innych tworzonych przez siebie materiałów – podcastów, filmów czy e-booków. Uzupełnisz w ten sposób również swoje media społecznościowe.
2. Tworzenie więzi i relacji z klientem
Według statystyk ponad trzy czwarte internautów twierdzi, że regularnie czyta treści tworzone w ramach marketingu. 22,2 miliarda blogowych wpisów tworzonych każdego dnia odwiedza 409 milionów czytelników. Te imponujące liczby pokazują potencjał drzemiący w content marketingu. Dotarcie do szerszego grona odbiorców, to natężony ruch na stronie i większa przestrzeń do działań reklamowych. Jeśli użytkownikowi spodobają się blogowe wpisy, to istnieje szansa, że skorzysta w przyszłości z Twoich usług. W ten sposób tworzysz więź z klientami, którzy otrzymują platformę do wyrażania swoich opinii oraz wskazywania potrzeb czy problemów. Systematyczne publikowanie artykułów pozwoli utrzymać stałą komunikację z odbiorcami, co jest bardzo ważne podczas prowadzenia biznesu.
3. Doskonałe narzędzie do opowiedzenia historii marki
Zyskujący w ostatnich latach popularność storytelling jest odpowiedzią na potrzeby odbiorców. Według badań, aż 84% użytkowników oczekuje publikowania przez marki treści, które bawią, dostarczają rozwiązań oraz tworzą wydarzenia i doświadczenia. Prezentowanie historii firmy za pośrednictwem bloga jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom. Przedstawianie ciekawostek z życia instytucji oraz momentów, które miały wpływ na jej rozwój zbliża klientów do biznesu i zwiększa ich zaufanie. Jest to również dobra platforma do przekazania wartości i idei, którymi kieruje się przedsiębiorstwo. Pamiętajmy, że znajomość marki ma swoje odzwierciedlenie w decyzjach zakupowych konsumentów. 57% marketerów twierdzi, że zdobywają klientów przede wszystkim dzięki tej formie marketingu treści.
5. Budowanie wizerunku eksperta
Firmowy blog jako tanie i nieskomplikowane narzędzie wiąże się z ogromnymi możliwościami. Jedną z szans jest wykreowanie pozycji marki jako eksperta w danej dziedzinie lub branży. Sprzedając produkt, prawdopodobnie mamy zdecydowanie większą wiedzę na jego temat niż przeciętny użytkownik. Warto skorzystać z tego faktu i tworzyć artykuły, w których dzielimy się swoimi kompetencjami i doświadczeniem. Merytoryczne treści powinny przede wszystkim odpowiadać na pytania oraz potrzeby odbiorców. Wzrost zaufania wiąże się zazwyczaj z większą sprzedażą, przez co blog pomaga pozyskiwać wartościowych ruch generujący konwersję.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>
6. Zwiększenie potencjału SEO strony internetowej
Prowadzenie firmowego bloga wiąże się ze znacznym wzrostem ruchu na stronie internetowej. Według statystyk marketing treści ma trzy razy więcej potencjalnych klientów niż płatne reklamy w wyszukiwarce. Budowanie pewnej pozycji w Google za pośrednictwem omawianego narzędzia odbywa się na kilka sposobów:
• Budowanie fraz z „długiego ogona”: użytkownicy wyszukując określone informacje, tworzą wielowyrazowe zapytania. Umieszczanie fraz z tzw. długim ogonem w artykułach blogowych ułatwia dotarcie do potencjalnych klientów posługujących się takimi wyrażeniami.
• Pozyskiwanie nowych linków do serwisu: wartościowy tekst na blogu może zostać wypromowany przez zainteresowanych tematem odbiorców. Jest to sygnał dla wyszukiwarki, która promuje i wyżej indeksuje strony z większą popularnością wśród internautów. Według statystyk firmy, które tworzą bloga, otrzymują 97% więcej linków do swoich stron.
• Promowanie aktualnych treści przez wyszukiwarkę: regularne rozbudowywanie i aktualizowanie zawartości bloga stanowi podstawę do uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
7. Generowanie kontaktów sprzedażowych
Treści tworzone na firmowego bloga stanowią idealny nośnik oferty sprzedażowej. W artykułach warto umieszczać odnośniki do konkretnych produktów czy usług oraz formularze do zapisu na newsletter. Takie praktyki pozwalają informować czytelników o nowościach i akcjach promocyjnych. W ten sposób tworzy się więź klienta, który obdarzył markę zaufaniem z ofertą i tworzonymi treściami. Co ważne, strony internetowe z podpiętym blogiem mają o 55% więcej odwiedzin, niż pozostałe witryny. To wystarczający powód, aby stworzyć profesjonalny serwis WWW z wartościowym contentem.
Źródła: Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r., Digital 22: The state of inbound marketing, HubSpot: 31 Business Blogging Stats You Need to Know in 2021