List motywacyjny. Czasem zupełnie pomijany, często traktowany po macoszemu, jako dodatek do CV. Jednak pracodawcy przywiązują do niego dużą wagę. Powód jest prosty - z treści listu motywacyjnego mogą się sporo dowiedzieć o kandydacie.
Coraz częściej spotykamy więc http://www.gowork.pl/oferty pracy z załączoną prośbą o wysłanie go w dokumentach aplikacyjnych.
Oto kilka wskazówek do stworzenia dobrego listu motywacyjnego, który na pewno zainteresuje rekrutera.
Jestem odpowiednim kandydatem, bo…
List motywacyjny powinien zawierać obszerną odpowiedź na to pytanie. Nie wystarczy wspomnieć o potrzebie zarabiania pieniędzy, bo to jest oczywiste. Najlepiej będzie wymyślić coś kreatywnego, jakieś ciekawe cechy czy umiejętności. Obowiązkowość i punktualność raczej nie przykuje uwagi pracodawcy - te cechy powinien posiadać każdy pracownik.
Umiem i jestem z tego dumny
Wśród ludzi często obserwuje się tendencję do umniejszania swoich zasług. Bo to jest dobrze widziane, bo uchodzi się za skromnego człowieka, a napomykanie o sukcesach uważane jest za przechwałki. W rekrutacji sprawa wygląda inaczej. Warto pochwalić się swoimi osiągnięciami, zwłaszcza jeśli są związane z branżą, do której aplikujemy, lub mogą pomóc na nowym stanowisku. Należy tylko pamiętać, żeby zbytnio nie koloryzować
Wiem, kogo Państwo potrzebują
Nawet jeśli firma nie prowadzi rekrutacji i nie umieszcza ogłoszeń na portalach z pracą, nie oznacza to, że nie można wysłać do niej aplikacji. Wtedy trzeba się jednak dobrze zorientować, jaka jest specyfika branży, w której działa rzeczona firma, czy istnieje w niej stanowisko, o jakie stara się kandydat i jaką ma nazwę. Przy tworzeniu należy pamiętać o konkretach, np. “Wiem, że w Państwa firmie będę mógł wykorzystać oraz rozwinąć swoje dotychczasowe doświadczenie”.
Potrafię opowiedzieć o swoich umiejętnościach
Nie tylko ciekawie, ale też krótko, zwięźle i na temat - list motywacyjny nie powinien być dłuższy niż jedna strona A4. Jeśli w CV zawarte są informacje o odbyciu stażu czy ciekawych umiejętnościach, tutaj jest miejsce na ich rozwinięcie. Aby zapewnić sobie sukces w rekrutacji, należy opisać wszystko tak, by przykuć uwagę pracodawcy na dłużej. Od tego już prosta droga do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.