Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaProgramowanieBazy danych

Artykuł: Bezpieczeństwo bazy danych Oracle - 3 rzeczy, o których musisz wiedzieć

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Bezpieczeństwo bazy danych Oracle - 3 rzeczy, o których musisz wiedzieć

Bezpieczeństwo bazy danych Oracle - 3 rzeczy, o których musisz wiedzieć
Autor: Adam88   |   14 paź 2015, 10:28   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Bazy danych

Bezpieczeństwo bazy danych jest kluczowym aspektem dla coraz większej ilości firm. Jak zabezpieczać dane zgromadzone w firmie? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć w tym artykule.

Dane gromadzone w firmie, są jednym z najcenniejszych zasobów każdego przedsiębiorstwa. Zła administracja system bazodanowym oraz nieznajomość podstawowych procedur i narzędzi zapewniających bezpieczeństwo, może przynieść firmie poważne straty finansowe i wizerunkowe. O czym powinni pamiętać pracownicy, do których obowiązków należy ochrona przechowywanych informacji?

1. Zasada najmniejszych uprawnień
Zasada najmniejszych przywilejów mówi, że każdy pracownik, korzystający z bazy danych, powinien mieć tylko takie uprawnienia i dostępy, jakie faktycznie są mu potrzebne. W trakcie kursu Oracle uczestnicy dowiadują się, na co powinni zwrócić uwagę, aby informacje przechowywane w systemie, nie dostały się w niepowalane ręce. Im mniejszy zakres uprawnień dla poszczególnych pracowników, tym mniejsza szanse, że ktoś wykorzysta dane w niewłaściwym celu.

2. Awaria systemu
Dane znajdujące się w systemie, powinny być dostępne całą dobę, nawet w przypadku awarii lub wykonywania kopii zapasowych w trakcie działania systemu (tzw. backup gorący). Nawet średniozaawansowanyhttp://itschool.pl/szkolenia/bazy-danych/ kurs Oracle powinien dać odpowiedź na pytanie, jak należy postępować w trakcie awarii systemu. Ważne, aby na zajęciach poruszane były praktyczne kwestie i realne sytuacje, które mogą się zdarzyć w trakcie pracy z systemem. Zazwyczaj na szkoleniu mówi się o: zapewnieniu ciągłości pracy systemu, wykorzystaniu narzędzie do odtwarzania i archiwizacji danych oraz sposobach ochrony tzw. “plików krytycznych” a więc najbardziej istotnych danych dla funkcjonowania całego przedsiębiorstwa.

3. Klasyfikacja informacji
Nie wszystkie informacje przechowywane w bazie danych, maja tę sama wartość. Zadaniem administratora systemu Oracle, jest ochrona danych odpowiednio do ich znaczenia dla firmy. Podział informacji na „publiczne”, „poufne” oraz „ściśle tajne” definiuje, jakie uprawnienia powinien posiadać każdy z pracowników, mających dostęp do systemu oraz czy utrata, określonych informacji, będzie dla firmy faktyczną stratą. W przypadku danych „ściśle tajnych” zaleca się wdrożenie wyjątkowych środków ostrożności i bezpieczeństwa.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy