Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketing

Artykuł: Być inspiracją- jak konkurować na rynku

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Być inspiracją - jak konkurować na rynku

Być inspiracją- jak konkurować na rynku
Autor: AgataRud   |   16 lis 2015, 15:44   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama, marketing

ubByć inspiracją- czyli jak konkurować na rynku/b/u Na samym początku warto zadać sobie pytanie, jak niektóre przedsiębiorstwa docierają do szczytu biznesu, podczas gdy inne firmy pozostają w ich cieniu? bbu Dlaczego stają się inspirujące dla innych?/u/b/b


Powyżej opisane zjawisko najlepiej zobrazować na przykładzie firmy Apple, która w zestawieniu przygotowanym przez Fast Company, zdobyła zaszczytne drugie miejsce w rankingu „50 najbardziej innowacyjnych firm”.

Z kwartału na kwartał firma Apple stawała się coraz bardziej innowacyjna w porównaniu do konkurencji. Jak powszechnie wiadomo jest ona jedną z największych obecnie koncernów technologicznych na świecie. Należy jednak sobie uświadomić, że firma ta, tak jak każda inna, ma dostęp do tych samych talentów, do tych samych agencji, konsultantów czy mediów jak inni. Wobec tego, co jej daje tak dużą przewagę na rynku? Znacząca liczba klientów chce kupować właśnie ich produkty i zapewne będzie to robić nadal...

Otóż, dokonali oni spektakularnego odkrycia, które to zupełnie zmieniło pogląd na kierowanie firmą. Abstrahując oczywiście od wypracowania doskonałej strategii marketingowej, co niewątpliwie dało im zielone światło, na bycie pionierem w swojej dziedzinie, dokonali oni szczególnego odkrycia, które to zmieniło pogląd na kierowanie firmą.

Wszyscy myślimy, działamy i komunikujemy się w ten sam sposób. Jednak firma Apple wśród tak licznej konkurencji w porę odkryła najprawdopodobniej najprostszą myśl na świecie, dzięki której zdobyła znaczące udziały na rynku. Myśl ta jest w stanie wyjaśnić, dlaczego niektóre organizacje są w stanie inspirować podczas gdy inne nie są.

Każda firma na świecie bez żadnych wątpliwości, wie CO robi.
Niektórzy wiedzą JAK to robią, nazywając to np. unikalną ofertą.
Lecz bardzo niewielu ludzi czy organizacji wie DLACZEGO robią, to co robią.


W rezultacie- sposób w jaki myśli i działa nasza konkurencja wychodzi od tego CO robią, w następnej kolejności JAK to robią, a na koniec dopiero informują innych DLACZEGO to robią. Nie można się za bardzo temu dziwić, gdyż wychodzą oni od rzeczy wyraźnych kończąc na mniej dostrzegalnych. Zainspirowani liderzy, właśnie tacy jak Apple myślą, działają i komunikują się od środka do zewnątrz tzn. wychodzą od najistotniejszego założenia DLACZEGO robią to, co robią.

Dlaczego?

Otóż Apple w porę odkrył, że ludzie nie chcą kupować tego co tworzą- ludzie chcą kupować to dlaczego to robią. Celem nie jest robienie interesu, z każdym, kto potrzebuje tego co mamy w posiadaniu. Ich celem jest robienie interesów z ludźmi, którzy wierzą w to co oni wierzą. Nie jest również ich celem zatrudnianie ludzi, którzy potrzebują pracy. Zatrudniają ludzi, którzy wierzą, w to, w co oni wierzą, tym samym utożsamiając się z firmą w 100 %.

Musimy uświadomić sobie, że istnieją przywódcy i tacy co przewodzą. Przywódca zajmuje stanowisko siły i władzy- i tacy mogą okazać się bardzo konkurencyjni. Jednak bycie przywódcą nie wystarczy. Firma Apple oprócz tego, że jest liderem w swojej dziedzinie, cechuję się również dużymi umiejętnościami dowodzącymi, a co, jak wiadomo z autopsji, nie zawsze idzie w parze.

Jednymi słowy- inspirują innych!

Ludzie nie podążają za ich produktami, dlatego, że muszą. Podążają za nami, dlatego, że Apple chce, by to robili. Nie podążają za nimi dla nich samych, lecz dla samych siebie.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy
USŁUGI AUTORA ARTYKUŁU
  • Doradca dla firm, kredyty Jeżeli Twoja firma potrzebuje finansowego zastrzyku gotówki do zachowania wewnętrznej płynności,a tym samym szukasz odpowiedzialnej osoby, która z...brak zdjęcia Wrocławdolnośląskie