Gdy wchodzimy na strony sklepów internetowych czy witryny firm, zastanawiamy się, czy danej stronie można zaufać
. Przecież to właśnie tutaj chcemy kupić laptop, szafkę na książki czy skorzystać z usług http://www.vizer.pl/agencji marketingowej. Zazwyczaj decydujemy się pozostać na stronie, która wydaje nam się najbardziej wiarygodna. Jak możemy to sprawdzić?
Oto kilka elementów, które przesądzają o naszym zaufaniu do witryny internetowej.
Regulamin
Jest to pierwszy wyznacznik wiarygodności oraz uczciwości witryny. Odnosi się przede wszystkim do sklepów internetowych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby również inne strony utworzyły swój regulamin. Powinien być zrozumiały i przejrzysty, a jego zadaniem jest ochrona praw - zarówno właściciela strony, jak i klienta.
Polityka prywatności
Korzystając z niektórych witryn internetowych, podajemy swoje dane. Chcemy zatem być pewni, że są one bezpieczne i nie zostaną wykorzystane do niechcianych celów. To właśnie daje nam polityka prywatności. Funkcjonuje najczęściej jako osobna podstrona, na którą może wejść zainteresowany klient. Nawet, jeśli jej nie czytamy, sam fakt jej istnienia sprawia, że bardziej ufamy całej witrynie.
Formularz rejestracyjny
Strony, które wymagają rejestracji, darzone są większym zaufaniem - symbol kłódki przy adresie witryny daje użytkownikowi poczucie bezpieczeństwa i profesjonalizmu strony. Warto też pamiętać, że formularz to dobre miejsce na zamieszczenie pytania o zgodę na otrzymywanie maili reklamowych oraz przetwarzania danych do celów marketingowych. Z prostego powodu - niewielu użytkowników czyta regulamin, więc “niechciane” reklamy mogą ich niemiło zaskoczyć.
Newsletter
Na stronach internetowych często mamy możliwość zamówienia newslettera. Kiedy podamy swój adres e - mail, będziemy otrzymywać wiadomości o promocjach, wydarzeniach lub nowościach w ofercie danego sklepu czy witryny. Ważnym elementem jest możliwość zakończenia mailingu poprzez wysłanie wiadomości. Jeśli strona nie podaje sposobu rezygnacji z otrzymywania ofert, oznacza to, że nie da się zatrzymać fali maili reklamowych. To może zniechęcić odbiorców do korzystania z witryny.
Dobrze skonstruowana strona sklepu czy witryna usługowa powinna zawierać powyższe elementy. Dzięki temu wzbudzi zaufanie odbiorców i sprawi, że staną się jej wiernymi klientami.