Chcesz skutecznie walczyć o klienta? W takim razie Twoja firma musi być aktywna w sieci. Pamiętaj przy tym, że do odniesienia sukcesu nie wystarczy już samo stworzenie witryny WWW czy sklepu online. W końcu robiąc to, co konkurencja masz niewielkie szanse, by się wyróżnić na jej tle. Aby zbudować przewagę i docierać do nowych odbiorców, wykorzystaj pozycjonowanie stron internetowych. Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się więcej o jednej z najskuteczniejszych metod promocji marki w Internecie.
Na czym polega pozycjonowanie stron WWW?
Czy wiesz, że polscy internauci codziennie korzystają z sieci aż przez 6 godzin i 39 minut? To całkiem sporo! Do tego większość spośród wspomnianych użytkowników wykorzystuje Internet do poszukiwania informacji o produktach, usługach i markach. Zastanawiasz się, co może sprawić, że ta ogromna grupa potencjalnych klientów trafi bezpośrednio z wyszukiwarki właśnie na Twoją firmową witrynę? Bez wątpienia najskuteczniejszym narzędziem jest w tym przypadku pozycjonowanie stron WWW.
Tym mianem określa się działania, dzięki którym serwis może osiągnąć wyższe pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na określone frazy i słowa kluczowe. Tego typu optymalizacja pod wyszukiwarki to długi i złożony proces, który przynosi efekty o wymiernym i trwałym charakterze. Warto jednak pamiętać, że o lepszy ranking w Google należy dbać nieustannie.
Przewagą praktyk określanych również jako SEO nad innymi narzędziami marketingu internetowego jest możliwość dotarcia do klientów, gdy sami poszukują produktów czy usług – również takich, które zapewnia Twoja firma. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu trafisz więc do osób, które już w pierwszym kontakcie z ofertą, będą chcieli z niej skorzystać.
Pamiętaj – wysoka pozycja w Google, to również większy ruch na stronie internetowej, a to przekłada się na wyniki sprzedażowe, czyli zysk dla Twojego przedsiębiorstwa.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Jak skutecznie pozycjonować firmową stronę WWW?
Pozycja Twojej firmowej witryny w wyszukiwarce może ulegać zmianie. Wynika to z aktywności konkurencji oraz wszelkich aktualizacji algorytmów Google. Z tego też powodu wszelkie działania w ramach pozycjonowania należy dopasować do obowiązujących wytycznych. Będzie to wymagać od Ciebie dużej wiedzy, stałej aktualizacji oraz prowadzenia działań na bieżąco.
Pamiętaj, że na ten złożony proces składa się kilka ważnych filarów. Muszą być one jednak poprzedzone audytem SEO, który pozwoli ocenić kondycję strony WWW. Dzięki niemu zaplanujesz również działania, które wzmocnią pozycję Twojej firmy w Google. Podobnie jak analiza słów kluczowych – właściwe dobrane frazy pod pozycjonowanie strony WWW zgodnie z branżą pozwolą Ci walczyć o lepszą widoczność w wyszukiwarce.
Na skuteczne pozycjonowanie składają się zaś trzy podstawowe elementy:
1. techniczna optymalizacji strony WWW,
2. przygotowanie unikalnej treści pod SEO,
3. link building, czyli pozyskiwanie linków.
Na czym polega techniczna optymalizacja serwisu?
Audyt SEO nie tylko wskazuje parametry wpływające na widoczność w wynikach wyszukiwania, ale również błędy, przez które strona WWW nie znajduje się w Top 10 wyszukiwarki. Dlatego też na podstawie takiej analizy dużo łatwiej wprowadzić zmiany w serwisie, dzięki którym zawalczy ona o wyższy ranking w Google.
W ramach technicznej optymalizacji serwisu musisz więc:
• wyeliminować wszelkie kopie treści,
• unikać błędów niezgodnych z zasadami SEO,
• właściwie konstruować meta dane,
• tworzyć poprawne adresy URL,
• odpowiednio zoptymalizować grafiki,
• przeprowadzić analizę kodu i struktury witryny,
• ustawić niezbędne przekierowania,
• zadbać o prawidłowe linkowanie wewnętrzne,
• pamiętać o lokalnych wynikach wyszukiwania,
• stosować właściwe nagłówki H1 i H2.
To jeszcze nie wszystko. Pozycjonowanie obejmuje takie aspekty działania Twojej witryny jak:
• responsywność, dzięki której strona internetowa dopasowuje się do wszystkich szerokości ekranów i różnych urządzeń,
• certyfikat SSL, czyli protokół sieciowy, który zabezpiecza połączenia internetowe oraz chroni dane Twoje i Twoich klientów,
• szybkość ładowania się, od której zależy pozycja strony w wynikach wyszukiwania oraz zainteresowanie użytkownika – zmniejsza się ono wraz z każdą dodatkową sekundą wczytywania zawartości.
Zastosuj się do powyższych wytycznych, a Twoja strona będzie działać sprawnie i bezpiecznie na wszystkich urządzeniach. Dzięki temu nie tylko spełnisz wszelkie wytyczne Google, ale również zadbasz o SXO, czyli połączenie działań SEO z troską o pozytywne doświadczenia użytkownika (tzw. User Experience).
Skuteczny copywriting, czyli jak pisać teksty SEO?
Algorytmy Google nie tylko sprawdzają, czy strona internetowa spełnia wszystkie wymogi techniczne, ale również analizują publikowane na niej treści. W końcu nie od dziś wyższe pozycje w wyszukiwarce uzyskują te witryny, które publikują wartościowe teksty, które najlepiej odpowiadają na zapytania użytkowników.
Chcesz poprawić pozycjonowanie swojej strony? W takim musisz postawić na dokładną analizę słów kluczowych. Wykorzystuj frazy w tekstach, ale pamiętaj przy tym, aby pisać rzeczowo, konkretnie i prostym językiem korzyści. Do odbiorców dotrzesz, gdy zastosujesz atrakcyjne tytuły, właściwą hierarchię nagłówków, czytelną formę i linkowanie wewnętrzne.
Tworząc treści na witrynę WWW, dziel się specjalistyczną wiedzą, a zostaniesz ekspertem w swojej branży i zyskasz lepszy ranking w wynikach wyszukiwania.
Jak zbudować wartościowy profil linkowy?
Jeżeli chcesz walczyć o Top 10 w wynikach wyszukiwania, to nie możesz zapomnieć o link buildingu. Algorytmy wyszukiwarki oceniają nie tylko treści czy aspekty techniczne strony, ale również sprawdzają, czy na firmową witrynę prowadzą wartościowe linki zewnętrzne. Budowanie profilu linkowego obejmuje działania, które odbywają się poza serwisem i prowadzą do pozyskania wartościowych odnośników.
Media społecznościowe, katalogi firm, fora internetowe czy wizytówka w Google Moja firma to świetne miejsca, w których możesz publikować materiały z linkami do Twojej strony WWW. Jeśli bowiem pozyskane odnośniki pochodzą z wartościowego dla wyszukiwarki portalu, to takie działania podnoszą renomę i pozycję firmowej witryny.
Zalety pozycjonowania strony WWW firmy – podsumowanie
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że tylko witryny o wysokiej jakości, które są przyjazne dla użytkowników, odpowiadają precyzyjnie na zapytania oraz spełniają rygorystyczne wytyczne Google, mają szansę na długofalowe rezultaty, takie jak:
• wzrost liczby odwiedzin strony WWW,
• większa widoczność w wynikach organicznych,
• zaufanie do marki oraz wiarygodność,
• dotarcie wprost do grupy docelowej,
• przewaga nad konkurencją z branży,
• rozwój biznesu i wzrost zysków,
Pamiętaj jednak, że sam proces pozycjonowania trwa miesiącami i wymaga podjęcia wielu działań zarówno na stronie, jak i poza nią. Jeżeli potrzebujesz pomocy, ponieważ obce są Ci wszelkie kwestie techniczne związane z SEO, to skorzystaj z oferty WeNet. Agencja reklamowa gwarantuje:
• pomoc dedykowanego opiekuna oraz specjalistów, którzy mają ogromne doświadczenie w pozycjonowaniu stron WWW;
• szeroki pakiet usług: optymalizację strony, marketing treści, darmowy audyt SEO, budowę zróżnicowanego profilu linkowego, aktywność w Social Mediach i Google Moja Firma, katalogowanie i wartościowe wpisy;
• regularne raporty, dzięki którym możesz sprawdzić, jakie działania przeprowadzili na Twojej stronie fachowcy oraz poznać efekty działań SEO.
Nie czekaj dłużej – wejdź na WeNet.pl i zamów darmową konsultację. Wybierz pakiet dopasowany do specyfiki Twojego biznesu.
Źródła: https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland,