KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Co to jest SEO?

Co to jest SEO?
Autor: KarolinaRoksela   |   25 kwi 2022, 9:58   |   Dział: Artykuły

Właśnie w tej chwili Twój potencjalny klient wyszukuje w Internecie informacji o produktach i usługach. Firmowa witryna to jednak za mało, aby dotrzeć do odbiorców, którzy korzystają z nieograniczonych możliwości online. Jeśli chcesz trafić do użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą, to musisz być wysoko w wynikach wyszukiwania. To zaś możesz sobie zagwarantować poprzez SEO. O tym, czym jest i z jakich działań składa się Search Engine Optimalisation, piszemy w poniższym tekście. Przeczytaj i popraw swoją pozycję w Google.

Sposób na Top 10 wyników wyszukiwania, czyli czym jest SEO?

Czy wiesz, że większość aktywności online rozpoczyna się w wyszukiwarce?

To właśnie w tym miejscu internauci poszukują odpowiedzi na swoje zapytania oraz informacji o produktach i usługach. Również takich, które oferuje Twoja firma. Ponadto również tą drogą najwięcej użytkowników trafia na firmowe witryny. Nic więc dziwnego, że wysoka pozycja w Google stała się doskonałym narzędziem promocyjnym. Pomaga bowiem pozyskiwać nowych klientów.

Dlatego też budowa serwisu czy sklepu internetowego to jedno, a walka o ich wysoki ranking w wynikach wyszukiwania to osobna historia. A historia ta zatytułowana jest SEO. Pod tym terminem kryje się optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, czyli szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki w sieci? Musisz celować wysoko – większość internautów przegląda pierwsze pozycje w rankingu Google. A im wyższy ranking, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów. Pamiętaj, że skuteczne SEO to długotrwały proces, który wymaga głębokiej analizy własnej strony WWW oraz zrozumienia wymagań i wytycznych wyszukiwarki.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


SEO strony internetowej – czy to się opłaca?

Wiesz już, czym jest SEO. Ale czy zdajesz sobie sprawę, dlaczego optymalizacja pod wyszukiwarki jest tak ważna? Przede wszystkim dlatego, że dzięki skutecznemu pozycjonowaniu możesz dotrzeć do klientów w momencie, gdy sami poszukują informacji o towarach – takich, które oferuje również Twoja firma. Żadna inna forma marketingu cyfrowego nie może Ci tego zagwarantować.

Jednak to jeszcze nie wszystko! Dzięki działaniom SEO:

• poprawisz jakość firmowej strony internetowej,
• zyskasz lepszą rozpoznawalność w sieci,
• zwiększysz widoczność firmy w Internecie,
• zbudujesz pozytywny wizerunek marki,
• pozyskasz większą liczbę odwiedzających,
• rozwiniesz biznes i wygenerujesz większy zysk.

Weź pod uwagę, że skuteczne pozycjonowanie to proces, który wymaga czasu, fachowej wiedzy, specjalistycznych narzędzi, ciągłej aktualizacji oraz odpowiedniego budżetu. W końcu tylko strony WWW o wysokiej jakości, które spełniają rygorystyczne wymogi Google i są przyjazne dla użytkowników, mają szansę na wysokie pozycje w wyszukiwarce. Wypracowane rezultaty mają za to trwały i wymierny charakter.

Na czym polega optymalizacja SEO?

Jeśli chcesz, aby Twoja witryna znalazła się w Top 10 wyników wyszukiwania, to musisz spełnić dwa kluczowe warunki. Po pierwsze treści na Twojej stronie powinny w satysfakcjonujący dla użytkownika sposób odpowiadać na jego zapytanie. Po drugie wyszukiwarka musi stworzony content oraz sam serwis ocenić jako wartościowe. To właśnie zadanie dla SEO – ranking w Google możesz poprawić poprzez działania prowadzone on-i off-site.

Działania SEO prowadzone na stronie WWW

Głównym celem optymalizacji SEO jest sprawienie, że po wpisaniu frazy kluczowej przez użytkownika do wyszukiwarki, Twoja witryna pojawi się na jak najwyższej pozycji w rankingu. Aby tego dokonać, musisz ulepszyć wszystkie istotne elementy składowe serwisu. Każdy z nich ma bowiem wpływ na to, jak stronę WWW oceniają algorytmy Google. SEO on-site obejmuje działania związane z treścią oraz techniczne aspekty działania witryny.

1. Optymalizacja techniczna

Aby poznać najważniejsze parametry do poprawy poprzez optymalizację, warto najpierw wykonać audyt SEO. Taka ocena serwisu pozwoli wskazać czynniki, o które należy zadbać, gdy chcemy wzmocnić pozycję firmy w wyszukiwarce. W ramach walki o większą widoczność musisz również:

• wdrożyć certyfikat SSL, czyli zagwarantować bezpieczeństwo połączeń sieciowych i szyfrowanie danych,
• zapewnić szybkie ładowanie i sprawne działanie serwisu, aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń,
• stworzyć atrakcyjne meta dane, które oddają zawartość strony, zawierają frazy i zachęcają do interakcji,
• przygotować poprawne adresy URL – krótkie, czytelne, przejrzyste i dokładnie opisujące treść serwisu,
• zadbać o responsywność, czyli bezproblemowe wyświetlanie się strony WWW na różnych ekranach,
• zoptymalizować grafiki, które muszą zawierać właściwe znaczniki alt (opisowy tekst zastępczy),
• przeprowadzić optymalizację linków wewnętrznych, z których należy korzystać naturalnie i z umiarem.

Takie praktyki są doceniane przez algorytmy oraz odwiedzających. W ten sposób dbasz o UX, czyli doświadczenie użytkownika korzystającego ze strony WWW. Aby wywindować serwis na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na dane frazy, możesz postawić na strategię SXO, która łączy SEO i UX.

2. Optymalizacja treści

Trudno wyobrazić sobie skuteczne pozycjonowanie strony WWW bez pracy nad jej zawartością. O poprawę wyników w rankingu Google możesz zawalczyć, zarówno pisząc unikalne i atrakcyjne teksty oraz doskonaląc te, które zostały już opublikowane. Twórz więc zróżnicowane i wartościowe materiały, dzięki którym zbudujesz wizerunek eksperta. Wyczerpuj temat, stosuj język korzyści i dbaj o formę publikowanej treści SEO.

Pamiętaj, że szczególnie istotna jest w tym przypadku dokładna analiza słów kluczowych. Stosuj frazy dopasowane do zawartości oraz cieszące się zainteresowaniem w sposób naturalny i z umiarem.

Działania SEO prowadzone poza stroną

Jakościowa treść i strona internetowa zoptymalizowana pod kątem technicznym to nie wszystko. Kluczem do skutecznego pozycjonowanie są również działania prowadzone poza witryną. Dlatego w ramach SEO off-site musisz zadbać o następujące czynniki:

profil linkowy

Zaufanie wyszukiwarki do strony rośnie, gdy roboty znajdują o niej informacje w różnych miejscach sieci. Dlatego musisz zbudować zróżnicowany, wartościowy i bezpieczny profil linkowy. W tym celu należy pozyskiwać linki z katalogów firm, tematycznych portali itd.

wiek domeny i okres rejestracji

Algorytmy dużo lepiej oceniają domeny, które istnieją dłużej. Dlatego też strony o bezproblemowej historii czeka krótsza droga na szczyt rankingu. Ponadto opłacenie adresu na kilka lat z góry to sygnał dla Google, że witryna jest wartościowa i nie wygaśnie w najbliższym czasie.

rozpoznawalność marki

W ramach walki o wyższe pozycje w wyszukiwarce postaw na działania, dzięki którym zbudujesz wizerunek eksperta. Twórz więc wpisy gościnne w wartościowych portalach, zoptymalizuj wizytówkę w Google Moja Firma i zadbaj o obecność marki w Social Mediach.

SEO – jak poprawić wyniki strony w Google? Podsumowanie

Chcesz zadbać o widoczność swojej strony w sieci? To świetnie! Pamiętaj jednak, że aby być wysoko w wynikach wyszukiwania, musisz nie tylko cały czas dbać o witrynę, ale również dopasowywać treści i techniczne rozwiązania do wciąż zmieniających się algorytmów. Nie masz na to czasu i nie znasz się na kwestiach SEO Powierz pozycjonowanie specjalistom!

Agencja reklamowa WeNet w ramach bogatego pakietu usług SEO:

• wykona audyt Twojej strony WWW i podpowie, co należy poprawić,
• przeprowadzi optymalizację techniczną serwisu,
• przygotuje wartościowe i atrakcyjne treści,
• zadba o wartościowy i naturalny profil linkowy,
• precyzyjnie przedstawi wyniki podjętych działań.

A to jeszcze nie wszystko. Więcej szczegółów o ofercie znajdziesz na WeNet.pl. Wybierz pakiet skrojony do potrzeb Twojej firmy. Zbuduj wartościowy ruch na Twoją stronę i pozyskaj nowych klientów.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy