Funkcjonowanie firmy w obecnym świecie uzależnione jest od Internetu. Jak skutecznie zwiększyć świadomość ludzi o marce i zachęcić ich do kupowania naszych wyrobów lub korzystania z naszych usług? Należy prowadzić fan page'a!
Firma, która chce odnosić sukces i zajmować czołowe miejsce w świadomości potencjalnych odbiorców musi podążać za zmieniającymi się w zastraszającym tempie trendami na rynku reklamowym. O ile kilka lat temu telewizja i prasa wiodły prym w świecie mediów i każda reklama znajdująca się tam trafiała bezpośrednio do potencjalnych klientów, to jednak czasy się zmieniły. Obecnie najpotężniejszym medium jest Internet. I w związku z tym każda szanująca się firma, która chce, aby jej marka była rozpoznawalna w tłumie powinna ten trend wykorzystać.
Wbrew pozorom nie trudno odnaleźć się w świecie Internetu. Jest wiele sposobów aby pokazać swoją firmę przy pomocy stron www. Istnieją reklamy, które pokazują się przy otwieraniu stron, istnieją filmiki reklamowe, które ukazują się przy włączaniu filmów, ale coraz większą popularnością cieszą się fan page na portalach społecznościowych. Przyjrzyjmy się chociażby facebookowi. Na każdym kroku pojawia się informacja, że nasz znajomy polubił jakąś stronę, że my możemy lubić stronę, bo na to wskazują nasze dotychczasowe zainteresowania. Jesteśmy bombardowani możliwymi do "lajkowania" stronami i fan pagemi. Od fan page'u ulubionego aktora lub piosenkarza, po sklep z ubraniami, kosmetyk, sprzęt komputerowy. Wszystko ma swoje strony na facebooku, bo każdy manager wie, że kluczem do sukcesu jest bycie na fali, czyli tam gdzie są wszyscy.
Prowadzenie fan page'a nie jest trudne i nie jest czasochłonne, a umożliwia bieżący kontakt z klientem i odpowiadanie na jego pytania i potrzeby. A gdy klient czuje się doceniony chętniej wraca do firmy i korzysta z jej usług. Również usługodawca będąc w bieżącym kontakcie z klientem może lepiej spełniać jego oczekiwania i dzięki temu produkować towary, które rzeczywiście spełnią swoje zadanie lub oferować usługi, które na pewno się przydadzą. Jak widać daje to wielostronne korzyści. Nie należy się więc bać nowych technologii i korzystać z możliwości nawiązania kontaktu z klientem również w taki sposób. Jest to z pewnością korzystne dla wizerunku marki, ponieważ podobno gdy nie ma Cię w Internecie to znak, że nie istniejesz...