Jeżeli na Twoją stronę zostanie nałożony filtr od Google to z pewnością nie umknie to Twojej uwadze. Czy wiesz dlaczego?
Strona na którą został nałożony filtr, w krótkim czasie spada na bardzo niskie pozycje w wynikach wyszukiwania lub, w gorszych przypadkach, w ogóle znika z wyszukiwarki. To automatycznie wpływa na liczbę odwiedzin na stronie.
Filtr to nic innego jak kara, która może być nałożona ręcznie lub automatycznie przez Google. Powodów ukarania może być kilka, jednak jednym z podstawowych są niewłaściwie rozmieszczone w sieci linki przekierowujące do strony. Inną przyczyną może być tzw. cloaking, czyli prezentowanie odmiennych treści do robotów przeszukujących stronę i do odbiorców. Aby uniknąć założenia filtra na stronę należy pozycjonować ją zgodnie z wytycznymi Google dla Webmasterów.
Jeżeli zdarzyło się, że na stronę została nałożona kara należy wyeliminować przyczynę filtru. Aby tego dokonać trzeba przeprowadzić staranną analizę i określić, które linki są niewłaściwe. W dalszej kolejności powinno się usunąć podejrzane linki poprzez kontakt z właścicielami serwisów, na których się one znajdują. Kiedy nasze konto „jest czyste” należy zgłosić odpowiedni formularz do Google i wysłać żądanie cofnięcia filtru.
Tak podjęte działania powinny być wystarczające, aby kara została cofnięta. W innym przypadku działania należy powtórzyć i ponownie wysłać żądanie o zdjęcie filtru. Czas trwania procesu ściągania filtru ze strony internetowej i przywrócenia jej zdolności do pozycjonowania jest uzależniony od ilości złych linków, które należy usunąć.
http://www.talem.eu/zdejmowanie-filtra-google