Pinterest jest jednym z głównych mediów społecznościowych zaraz po Facebooku, Instagramie i Snapchacie, z którego korzystają w internauci. Jego popularność rośnie w bardzo szybkim tempie, warto więc wykorzystać go przy promocji marki, szczególnie jeżeli głównymi jej odbiorcami są kobiety, bo to właśnie one stanowią większość użytkowników Pinteresta.
Do czego służy Pinterest?
Pinterest pełni funkcję tablicy korkowej online, do której przypinamy interesujące nas grafiki, takie jak: inspirujące wnętrza, cytaty czy przepisy kulinarne. Można tworzyć tablice tematyczne, na przykład: miejsca, do których chcemy pojechać, tablica ślubna, tablica kulinarna etc. i za pomocą przycisku „Pin it” przypiąć obrazki do tej, która najbardziej nam odpowiada. Tablicami można dzielić się z innymi użytkownikami, można także dodawać swoje zdjęcia, niekoniecznie trzeba przypinać te, które już zostały zamieszczone w serwisie.
Jakie treści publikować?
Na feed Pinteresta składają się głównie zdjęcia i filmy. Warto więc skupić się na zadbaniu o odpowiednie grafiki dotyczące marki, które potem użytkownicy będą przepinać i przypinać do swoich tablic. Dobrze, jeżeli będzie to coś kreatywnego, np. wnętrze zawierające nasz produkt, z dyskretnym logo firmy, a nie samo duże logo na kolorowym tle, którym nikt się nie zainteresuje. Na Pintereście, tak jak na Instagramie, ludzie szukają zwykle ładnych rzeczy, obrazów, które mają służyć za inspirację.
Jak wykorzystać Pinterest w celach marketingowych?
Aby bardziej rozpromować markę można ogłaszać konkursy, np. konkurs na tablicę, która w jakiś sposób kojarzy się z naszą marką. Można także zamieszczać filmiki, krótkie spoty etc. Innym sposobem jest stworzenie tablicy tematycznej, którą użytkownicy będą mogli obserwować i dodawanie grafik do niej na bieżąco. Można także pójść w nieco innym kierunku i wykupić na Pintereście reklamę, która będzie się odnosiła bezpośrednio do naszej strony internetowej.
Warto pamiętać, że Pinterest jest doskonałym uzupełnieniem innych kanałów informacyjnych, ale pełni bardziej funkcję dekoratorską niż informacyjną. Treści, które tam zamieszczamy powinny więc „cieszyć oko” użytkowników, a nie tylko reklamować produkty.