Storytelling jest bardzo istotną formą komunikacji marketingowej. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że najlepiej odbieraną przez użytkowników. Lecz co tak naprawdę zawiera się w tym pojęciu?
Storytelling to po prostu opowiadanie historii. Historii, które budują relację między marką a jej odbiorcami. Tworzy to w pewien sposób więź i buduje pewną intymność. W marketingu dobra opowieść może zdziałać wiele. Po jej wysłuchaniu, potencjalny klient sam może się nią podzielić z innymi i tym samym, przyczynić się do jej rozpowszechnienia.
Marka może mieć dużo do opowiedzenia, zarówno pojedynczymi historyjkami, jak i epizodami, które łączą się w całość. Najlepszym kanałem do używania storytellingu są social media, takie jak: Facebook, Twitter, Vine, Instagram czy YouTube. Opowiadane historie nie muszą być długie, jak np. na Twitterze, gdzie do wykorzystania jest 140 znaków, czy na Vine, gdzie mamy tylko 6 sekund.
Brand storytelling charakteryzuje się tym, że narratorem jest marka, a bohaterem opowieści produkt. Najlepiej jest więc wymyślić osobowość marce i utożsamiać ją z bohaterami. Jeżeli osobowość marki się przyjmie, powstawanie poszczególnych opowieści z nią związanych, to już tylko kwestia czasu i kreatywności.
Należy pamiętać, aby nie popełniać błędów w komunikacji, takich jak nieumiejętne komentowanie bieżących wydarzeń, używanie grafik niewiadomego pochodzenia czy też pozwalanie sobie na osobiste dygresje dotyczące jakiejś sytuacji, które nie są do końca poprawne politycznie. Bezpiecznie jest nie mieszać się w sprawy polityczno-społeczne, ale dostosować swoją komunikację do obowiązujących norm i wartości.