Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Czym jest Vine i jak wykorzystać go w celach marketingowych?

Dodaj zlecenie

Czym jest Vine i jak wykorzystać go w celach marketingowych?

Czym jest Vine i jak wykorzystać go w celach marketingowych?
Autor: homie   |   30 paź 2015, 15:24   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

W dzisiejszych czasach w internecie wciąż pojawiają się nowości, innowacyjne aplikacje i modne portale, które wypada znać i których wypada używać. Moda na Vine panuje szczególnie wśród młodych ludzi, z tzw. pokolenia Y.

Czym jest Vine?

Vine to jeden z kanałów social media, który służy głównie do dzielenia się krótkimi migawkami z życia w postaci filmów. Krótkimi, bo filmy zamieszczane tam nie przekraczają sześciu sekund. Vine przyciąga duże ilości internautów swoją mobilnością. Zamieszczane tam materiały można nie tylko tworzyć bardzo szybko, ale także przeglądać, poświęcając kilka sekund. W czasach natłoku informacji i reklam atakujących z każdej strony, jest to naprawdę przydatna platforma, zabierająca mało czasu na jednostkowe interakcje.

Dla kogo jest Vine?

W internecie rzadko można trafić na coś oryginalnego, dlatego każda nowość jest traktowana jako niecodzienne zjawisko. Z pozoru zwykłe szczescio-sekundowe filmiki stały się hitem wśród młodych ludzi. Z Vine'a korzystają głównie nastolatki, dlatego jeśli nasza marka jest skierowania właśnie do osób w tym przedziale wiekowym, dobrze by była aktywna na tej platformie.

Co publikować na Vine?

Na Vine przede wszystkim powinny się znajdować treści niestandardowe, kreatywne i raczej nie wykorzystywane w innych kanałach marketingowych. Sześć sekund to niewiele, dlatego trzeba w jak najlepszy sposób zmieścić tam wszystko to, co chcemy przekazać. Należy pamiętać, że nie może to być po prostu tekst i zdjęcie, wszystko musi przyciągać uwagę i najlepiej jest, jeżeli będzie się odnosiło do bieżących wydarzeń. Wówczas takie Vine'y będą popularne i prawdopodobnie rozniosą się viralowo po sieci. Często Vine'y są zmontowane w stylu animacji poklatkowej, niektóre przypominają też gify, nieważne jakim sposobem będą one zrobione, ważne aby były nieszablonowe.

Vine jest nie tylko portalem, na którym nastolatki publikują śmieszne, krótkie filmiki. Dostarcza on również wielu informacji o tym jakie są ich preferencje i co jest teraz na topie w tym środowisku. Warto wykorzystać go w celach marketingowych zwłaszcza dlatego, że mimo jego popularności, wciąż niewiele marek potrafi zrobić to umiejętnie.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy