Pozytywny wizerunek firmy jest jednym z głównych elementów, decydujących o sukcesie przedsiębiorstwa. Świadome budowanie relacji z otoczeniem oraz tworzenie spójnego obrazu firmy przekłada się na większe zaufanie konsumentów, skuteczniejszą sprzedaż i trwalsze kontakty z kontrahentami.
Po co firmie PR?
Działania z zakresu public relations obejmują przede wszystkim kontakty z mediami, aktywny udział na portalach społecznościowych oraz przygotowywanie eventów. Co zyskuje firma dzięki dobrze zaplanowanej kampanii PR-owej?
Utrata anonimowości. Firma staje się rozpoznawalna i obecna w świadomości konsumentów.
Zaistnienie w mediach. Utrzymywanie korzystnych kontaktów z mediami oraz udział na portalach społecznościowych umożliwia komunikację z klientami, promocję nowych produktów oraz łatwiejszy dostęp do nowych kontrahentów.
Możliwość prowadzenia działań niestandardowych. Dobrze przemyślana strategia PR może się przyczynić do trwałej zmiany wizerunku firmy oraz wyróżnienie jej na tle innych, konkurencyjnych przedsiębiorstw.
Pomoc w sytuacjach kryzysowych, takich jak podana do publicznej wiadomości informacja, że firma ma problemy finansowe lub że osoba z kadry zarządzającej dopuściła się nadużyć. W takich momentach liczy się szybkość działania oraz wysyłanie jasnych i spójnych komunikatów. Następnym krokiem są działania długofalowe, które pozwolą firmie odbudować zaufanie konsumentów i dostawców.
Ucz się i działaj
Korzyści, jakie firma czerpie z dobrze zaplanowanych działań PR-owych potwierdzają, dlaczego warto brać udział w kursach z zakresu komunikacji medialnej. https://www.myskills.pl/szkolenia/prSzkolenie PR może być niezwykle przydatne zarówno dla pracownika, który będzie jako jedyny odpowiedzialny za kontakty z mediami, jak również dla osób, mających największą styczność z “otoczeniem” firmy. Pamiętajmy, że wizerunek przedsiębiorstwa tworzy nie jedna osoba, ale cały pracujący w niej zespół. Każde spotkanie, telefon, lub wysłany mejl wpływają na to, jak firma jest postrzegana przez swoich klientów i partnerów biznesowych.