Internet stanowi obecnie jedną z ważniejszych form autokreacji oraz promocji. Dobrze przygotowana strona WWW jest więc na wagę złota. W bardzo wielu przypadkach stanowi najważniejszą formę kontaktu klienta z firmą. Jednocześnie odpowiada więc za pierwsze wrażenie. Jeśli jesteś właścicielem przedsiębiorstwa, to powinieneś mieć własną witrynę internetową. Poznaj najważniejsze korzyści takiego rozwiązania.
Biznesowa wizytówka, czyli bogate źródło informacji o firmie, produktach i usługach
Prowadzisz biznes, ale nie jesteś aktywny w sieci? Każda nowoczesna firma powinna mieć własną stronę internetową. W ubiegłych latach własną witrynę posiadało ponad dwie trzecie przedsiębiorstw. Jest ona bowiem najlepszą wizytówką działalności firmy. Obecnie już 4,66 miliarda ludzi na całym świecie korzysta z Internetu. Wśród tych osób możesz znaleźć swoich potencjalnych klientów. Prowadzenie choćby części działalności wirtualnie przynosi ogromne możliwości. Jeżeli Twoja firma jest otwarta przez 8 godzin dziennie, to znaczy, że nie wykorzystujesz aż 16. pozostałych. Własna witryna zaś reprezentuje biznes 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Pamiętaj, jednak że sukces buduje się tutaj latami.
Podstawowym celem każdego klienta jest zdobycie jak największej ilości informacji o firmie, w jak najszybszym czasie. Najlepszą realizacją tego pragnienia jest strona internetowa. Należy jednak pamiętać, że odwiedzający Twoją witrynę WWW jest w stanie w czasie krótszym niż 5 sekund ocenić czy jest ona warta jego uwagi, czy też nie. Jak widać, dobre pierwsze wrażenie jest tutaj równie ważne, jak w kontaktach międzyludzkich. Najczęściej to właśnie te początkowe momenty są decydujące, choć średni czas sesji to 2-3 minuty. W tym krótkim okresie należy użytkownika zachęcić do pozostania w serwisie i zapoznania się z ofertą. Jeśli chcesz skłonić swoich odbiorców, do podjęcia konkretnych działań, to stwórz platformę z myślą o potrzebach odbiorców.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>
Profesjonalna wizytówka Twojej firmy powinna zawierać:
1. Dane kontaktowe: klient, odwiedzając stronę internetową, musi otrzymać informacje umożliwiające mu nawiązanie kontaktu z firmą. Może do tego posłużyć również czat.
2. Najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie: w tym miejscu należy zawrzeć najbardziej istotne kwestie dotyczące działalności firmy, prowadzonej przez niej sprzedaży, czy oferowanych usług. Dodatkowo można zamieścić tam również historię rozwoju biznesu.
3. Przedstawienie oferty i bloga: jest to szczegółowa prezentacja produktów i korzyści z ich posiadania. Działania te mają wprost odpowiadać na potrzeby i zapytania klientów. Jednocześnie muszą przykuwać uwagę i angażować odbiorców do działania. Blog stanowi skuteczne narzędzie tzw. marketingu treści (content marketingu).
4. Opinie i rekomendacje: co może lepiej wpłynąć na pozytywny wizerunek firmy od zadowolonego z usługi klienta? Niech przemówią fakty: opinie o danym sklepie internetowym są dla 48% kupujących najważniejszym źródłem wiarygodności podczas dokonywania w nim pierwszego zakupu. W przypadku usług wykonane realizacje są najlepszym sposobem zapoznania się z działalnością biznesu.
5. Zakładkę o zespole: w tym miejscu warto poinformować o członkach zespołu, którzy są odpowiedzialni za sukces przedsięwzięcia. Dodatkowo warto również udostępnić dane kontaktowe do poszczególnych pracowników.
Nowoczesny kanał sprzedaży
Utrzymanie zaplecza magazynowego oraz sklepów stacjonarnych łączy się z wieloma kosztami. Zdecydowanie mniejsza inwestycja wiąże się ze stworzeniem i prowadzeniem stron www, nawet jeśli zlecasz ich przygotowanie oraz kompleksową usługę profesjonalnej agencji. Dlatego zdecydowanie warto wykorzystać ten sieciowy kanał sprzedaży. Wdrożenie takiego rozwiązana w działalność i struktury firmy może przyjąć dwie formy: jednej z zakładek witryny, która umożliwi dokładną prezentację sprzedawanych produktów oraz usług lub przekierowania do własnego sklepu internetowego. O tym, jak ważne jest posiadanie dedykowanego e-sklepu, najlepiej świadczy fakt, że już 77% internautów robi zakupy online. Co ciekawe Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Warto, aby Twoja firma również skorzystała z takiego rozwiązania.
Nowi klienci, czyli większe możliwości marketingowe
Strony internetowe są świetnymi nośnikami wszelkich działań z zakresu marketingu – szczególnie różnego rodzaju reklam. Możesz za jej pośrednictwem odpowiednio zaprezentować swoją ofertę. Oprócz klasycznego przedstawienia cech produktu, na witrynie warto zamieścić również zalety i korzyści wynikającego z jego posiadania, a także opinie zadowolonych z zakupu oraz użytkowania użytkowników. Dzięki generowanemu zasięgowi docierasz do odbiorców i informujesz o promocjach, nowościach i aktualnościach. Wśród narzędzi wykorzystywanych w działaniach marketingowych i promujących stronę www są: media społecznościowe, e-mailing czy pozycjonowanie. Szczególnie narzędzia dotyczące SEO są obecnie kluczowe dla internetowych poczynań biznesu. Dzieje się tak, ponieważ według badań HubSpot blisko 92% ogólnej aktywności internetowej zaczyna się od wyszukiwarki Google. Widoczność witryny jest więc kluczem do budowania pozycji w sieci i pozyskiwania nowych klientów.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>
Wiarygodność i wizerunek, czyli lepszy kontakt z odbiorcą
Wiemy już, że strona internetowa daje ogromne możliwości prezentacyjne. Możemy umieszczać na niej informacje o firmie, ciekawe treści oraz wszelkie działania promocyjne i marketingowe. Profesjonalny wygląd strony świadczy o fachowości i nowoczesności przedsiębiorcy. Obecność firmy w Internecie świadczy o jej wiarygodności. Jednym z najważniejszych elementów budujących autentyczność serwisu dla osób w wieku 15-24 jest wygląd strony. Dobra widoczność w sieci gwarantuje większą rozpoznawalność. Nie powinno to dziwić, skoro obecnie bardzo popularna jest opinia, że jeśli czegoś nie ma w sieci, to w zasadzie nie istnieje. Witryna może stanowić również podstawowy kanał komunikacji z klientem. Analityka internetowa umożliwia również uzyskanie szczegółowych danych dotyczących osób odwiedzających stronę. Pozwala to na planowanie dalszych poczynań marketingowych i dopasowanie oferty do zmieniających się warunków rynkowych. Wszystko to prowadzi do zacieśnienia relacji firmy z klientem.
Źródła: Databox: Benchmarking Average Session Duration, Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r., Digital 2021, Raport interaktywnie.com: Projektowanie Stron Internetowych, Gemius: E-commerce w Polsce 2022