Zakupy online cieszą się w ostatnim czasie coraz większą popularnością. Zarówno małe sklepiki, jak i duże firmy sieciowe, wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, dzięki czemu przez internet możemy zamówić praktycznie wszystko - począwszy od ubrań, poprzez lodówki, meble, części samochodowe, na żywności kończąc. Co sprawia, że tak chętnie wydajemy pieniądze w sieci?
Przecena goni przecenę
Nawet pobieżna analiza cen produktów w internecie, pozwala stwierdzić, że są one dużo niższe, aniżeli w sklepach stacjonarnych. Można to pokazać na przykładzie przede wszystkim ubrań, kosmetyków, sprzętu AGD i RTV. Dodatkowo asortyment w sklepach internetowych jest praktycznie nieograniczony, ponieważ właściciel ma możliwość zamawiania towarów, bez potrzeby ich stałej ekspozycji. Zakupy online stają się niezwykle ekonomiczne, zwłaszcza jeśli korzystamy z różnego typu zniżek i kodów rabatowych, a tych nie brakuje. W internecie znajdziemy nawet specjalne strony z aktualnymi kodami rabatowymi do sklepów online.
Zakupy w kapciach i szlafroku
Kolejnym czynnikiem, który powoduje, że tak chętnie klikamy w wirtualne koszyki, jest fakt, że zakupy online pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu. Bez względu na miejsce i porę dnia możemy przeglądać zdjęcia produktów, które zamierzamy kupić. Ponadto towar zostaje dostarczony bezpośrednio do domu, dzięki czemu nie musimy się martwić o transport dużych i ciężkich rzeczy, takich jak worek karmy dla psa lub łózko. Zakupy online to idealne rozwiązanie zwłaszcza dla mieszkańców małych miejscowości, niemających bezpośredniego dostępu do wszystkich sklepów.
A co, jeśli… ?
Pomimo, że zakupy w sieci są coraz bardziej popularne, nadal wiele osób boi się zamawiać produkty drogą elektroniczną. Pamiętajmy jednak, że jako konsumenci mamy swoje prawa, a ich znajomość może nam pomóc w walce z oszustami. Jeśli zdarzy się, że zamówiliśmy towar, zapłaciliśmy za niego, jednak sprzedawca nie wysłał zamówionych produktów, możemy złożyć reklamację nieuczciwej transakcji w banku. https://www.infokonsument.pl/chargeback-czyli-jak-skutecznie-zlozyc-reklamacje-przy-platnoci-karta/Chargeback, bo tak nazywa się ta usługa, pozwala odzyskać pieniądze, które wpłaciliśmy na konto sprzedawcy-naciągacza. Oprócz wspomnianego mechanizmu, kupując w sieci, mamy prawo do zwrotu towarów bez podawania przyczyny oraz ich reklamacji, w przypadku gdy produkt okaże się wadliwy. Jak widać zakupy online mogą być przyjemne, bezpieczne i łatwe, jednak musimy wiedzieć jakie prawa nam przysługują.