Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: E-mail marketing - jak robić to dobrze?

Dodaj zlecenie

E - mail marketing - jak robić to dobrze?

E-mail marketing - jak robić to dobrze?
Autor: homie   |   16 lis 2015, 8:17   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

E-mail marketing pomimo wielu kanałów dotarcia do klienta, wciąż jest jednym z najpopularniejszych narzędzi. Ważne jest, aby umiejętnie go wykorzystać i nie dopuścić do tego, że klient będzie zasypywany wiadomościami, których nigdy nie przeczyta. Poniżej kilka wskazówek jak to zrobić.

1. Zdobywanie subskrybentów

Na stronie internetowej warto dodać zakładkę, bądź wyświetlić pole do uzupełnienia przez użytkownika, gdzie może dodać swój adres e-mail i tym samym dołączyć do newslettera. Niezłym wabikiem do zapisów są rabaty, które użytkownik otrzyma tylko po wpisaniu swojego adresu e-mail. Dzięki temu sam, dobrowolnie zapisze się do subskrybowania treści.

2. Komunikacja

W mailingu warto dodać odnośniki do pozostałych kanałów komunikacji. Można linkować filmy na kanale YouTube, wydarzenia na facebook’u czy też zdjęcia na Instagramie. Użytkownicy chcą mieć możliwość obserwacji wielu płaszczyzn komunikacyjnych, warto im to udostępnić.

3. Grafika

Wiadomo, że najbardziej przyciągającym wzrok elementem newslettera jest grafika. Warto zadbać, żeby była czytelna, przejrzysta i dostosowana rozmiarem do skrzynki mailowej. Czasem jednak programy pocztowe blokują możliwość wyświetlania grafiki, dlatego wówczas należy przygotować alternatywną wersję tekstową wszystkich najważniejszych, zamieszczonych w grafice informacji, aby nic nie umknęło uwadze czytającego.

4. Specjalne okazje

Święta, ważne wydarzenia czy nawet urodziny użytkownika to świetna okazja do nawiązania komunikacji. Można zasugerować prezenty z naszego sklepu bądź też poinformować o rabatach i zniżkach z okazji ważnego wydarzenia.

5. Rezygnacja z subskrypcji

Pomimo utraty cennego odbiorcy, proces rezygnacji z subskrypcji newslettera powinien być prosty i nie sprawiać żadnych problemów. Dzięki temu zyskamy zaufanie klientów, a nasza marka będzie odbierana jako profesjonalna i nienachalna.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy