E-myto w transporcie ma duże znaczenie. Rozważa się wspólny system e-myta.
Gdyby polski rząd wykazał chęć współpracy z koncesjonariuszami, wtedy wprowadzenie wspólnego systemu e-myta byłoby możliwe w 2013 roku. Jednak, polski rząd boi się konfliktów z koncesjonariuszami,. Renegocjacje umowy koncesyjnej związane są z dużymi odszkodowaniami. Jak mi wiadomo dyrekcja drogowa ma w planie wprowadzić powszechne e-myto jedynie na wybranych odcinkach. Wytypowała odcinki, na których inwestycja w bramki szybko się nie zwróci. Planuje się rozszerzyć ten system na wszystkie węzły i pozostawienie bramek dla opornych. Na stronach Kancelarii Premiera ustalone zostały ramy rozporządzenia, które mają regulować obszar stosowania oraz koszty użytkowania dróg objętych elektronicznym systemem poboru opłat. Już od 1 lipca 2011 roku przestał obowiązywać system winietowy. Pojawił się w to miejsce nowy system tzw. elektronicznego e-myta. Opłata za przejazd na początku obejmowała 579 km autostrad i 554 km dróg ekspresowych a także 432 km dróg krajowych. Stawki dla autostrad i dróg ekspresowych ustalono na 1,28 zł za 1 km. Dla reszty dróg opłata sięga do 0,55 zł za 1 km. Rozszerzenie e-myta na auta osobowe wiąże się ze zmianami w systemie dystrybucji urządzeń, które należy montować w samochodach. Chodzi o to by system zarejestrował auto i naliczył opłatę. W chwili obecnej można kupić je na stacjach benzynowych. Gdyby system został rozszerzony, byłyby dostępne np. w centrach handlowych. Koszt wyniósłby wtedy 130 zł, jednak w miarę popytu cena z spadłaby.Konsolidacja ładunków stanowi strukturę stawek transportowych. Konsolidacja określa znaczenie składów w konsolidacji ładunków. Gdy produkty pochodzą z wielu źródeł, wtedy konsolidując je, a potem wysyłając jako jedną przesyłkę, która jest duża do ostatecznego odbiorcy, dokonuje się oszczędności na koszcie transportu. Konsolidacyjna funkcja składu ma główne zastosowanie w działalności zaopatrzeniowej. Konsolidacja w firmie Hellmann Worldwide Logistics w transporcie morskim oferowana jest jako usługa konsolidacji ładunków drobnicowych w Singapurze. Przygotowywana jest dla jednego odbiorcy w Polsce. Poszczególne ładunki LCL mogą zostać przetransportowane z większości portów na Dalekim Wschodzie do Singapuru. Są one ładowane do jednego kontenera, a także dla jednego odbiorcy tzw. (LCL/FCL). Takie rozwiązanie pomaga tej firmie na obniżenie kosztów lokalnych w Polsce. Zamiast organizowania transportu wielu ładunków drobnicowych, przewozi się tylko jeden kontener z ładunkami. Nasza firma ROHLIG SUUS logistic w ramach przewozów SUUS Fresh – transport w temperaturze kontrolowanej oferuje m.inn. całopojazdowe przewozy krajowe i międzynarodowe oraz konsolidacje i transport ładunków do jednego odbiorcy. Inaczej jest z de konsolidacją ładunków. Dekonsolidacja ładunków polega na dzieleniu większej partii towarów na mniejsze. Stanowi ona ważną zasadę logistyczną: Polega na wysyłaniu możliwie najdalej – jak największych partii. Struktura stawek transportowych powoduje, że dzięki przewozowi większych partii ładunków uzyskuje się stawki jednostkowe bardziej korzystne niż w przypadku mniejszych przesyłek.