Długie godziny pracy wcale nie gwarantują wspaniałych efektów. Jeśli chcemy osiągać sukcesy, lepszym (i mniej męczącym) sposobem będzie inteligentne planowanie działań. Brak nadgodzin, świetne rezultaty oraz zadowolenie z pracy - to możliwe!
Grupowanie zadań
Jeśli jesteśmy absolutnie pewni, że bez wykonania konkretnego zadania nie możemy wyjść z pracy - zabierzmy się do niego już rano. Mniej ważne możemy zostawić na popołudnie. Pamiętajmy także o braku rozpraszaczy - nie sprawdzajmy co chwilę maila i Facebooka, koncentrujmy się tylko na jednym zadaniu, nawet jeśli w kolejce czeka dziesięć następnych. To pomoże nam poświęcić każdemu zagadnieniu wystarczającą ilość czasu.
Negocjowanie terminów
Oczywiście, o ile jest to możliwe. Jeżeli zadanie należy do priorytetowych, lepiej podejść do tego odpowiedzialnie i wykonać je w pierwszej kolejności. Są jednak takie działania, które spokojnie można zrealizować później. To pomoże nam uniknąć zbyt dużej liczby nadgodzin.
Mała zmiana - wielkie korzyści
Jeśli praca polega na powtarzaniu określonej czynności, w pewnym momencie zaczynamy odczuwać znużenie i brak satysfakcji. Warto wtedy pomyśleć o choć drobnej zmianie, porozmawiać z szefem o możliwości realizacji nowego zadania czy projektu. Na nowo zyskamy chęć do działania. Jeśli natomiast czujemy, że nic więcej nas w tym miejscu nie czeka - zacznijmy przeglądać oferty pracy w poszukiwaniu rozwojowego stanowiska.
Zdrowa ambicja
Dobrze, gdy pracownik od siebie wymaga, ale lepiej nie porywać się z motyką na słońce. Jeśli czujemy, że na pewno nie podołamy zadaniu, nie bierzmy się za nie. Lepiej uczciwie powiedzieć o tym szefowi, wysuwając rozsądne argumenty, niż męczyć się z coraz większym stosem projektów, z których niewykonania będziemy musieli się później tłumaczyć.
Sprawdzaj codziennie http://www.gowork.pl/aktualne oferty pracy.
Pozytywne relacje
Dobre relacje z szefem i współpracownikami przekładają się na nasze samopoczucie, a co za tym idzie, na efekty pracy. Przyjazne stosunki z zespołem mają jeszcze jedną zaletę - zawsze można zapytać o to, co wydaje się nam niejasne lub wspólnie pożartować podczas przerwy na kawę.
I najważniejsze: spróbujmy dostrzec małe zwycięstwa, które przytrafiają się nam codziennie. Nie są one co prawda tak spektakularne, jak wielkie sukcesy, ale ich obecność dodaje nam pewności siebie i sprawia, że praca cieszy nas coraz bardziej.