Favore.plBaza wiedzyBudowa, dom, ogródAdministracja, obsługaAdministracja domów

Artykuł: Formalności po zakończeniu budowy domu

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Formalności po zakończeniu budowy domu

Formalności po zakończeniu budowy domu
Autor: wikidabb   |   8 wrz 2015, 11:08   |   Dział: Artykuły

Aby legalnie zamieszkać w nowo wybudowanym domu należy dopełnić kilka formalności. Artykuł opisuje dokumenty, które należy posiadać, aby złożyć zawiadomienie o zakończeniu budowy.

Legalne zamieszkanie w nowo wybudowanym domu wiąże się z pewnymi formalnościami, które należy spełnić. Wiążą się z tym pewne koszty i instytucje, które trzeba odwiedzić.

Przede wszystkim w ciągu 14 dni od daty odbioru domu należy złożyć zawiadomienie o zakończeniu budowy, nie wcześniej jednak niż 21 dni przed planowanym zamieszkaniem w obiekcie. Zawiadomienie wraz z załącznikami należy zanieść do powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego.

Całość dokumentów powinna zawierać:

- oryginał dziennika budowy,
- oświadczenie kierownika budowy dotyczące właściwego wybudowania domu tj. zgodnie z projektem i z poszanowaniem praw budowlanych,
- oświadczenie kierownika budowy dotyczące doprowadzenia stanu budowy oraz terenu go otaczającego do stosownego stanu,
- powykonawczą dokumentację geodezyjną,
- protokoły z kontroli jeżeli takie nastąpiły,
- oświadczenie projektanta jeżeli do projektu wprowadzono nieistotne zmiany,
- oświadczenie inwestora dotyczące właściwego zagospodarowania terenów przyległych,
- kopię charakterystyki energetycznej budynku.

Należy zwrócić szczególną uwagę, aby podczas konstrukcji otrzymane zostały dokumenty poświadczające:
częściowe odbiory prac instalacyjno – budowlanych potwierdzone w dzienniku budowy,
protokoły odbioru i sprawdzeń przyłączy oraz instalacji wewnętrznych,
umowy z dostawcami mediów.

Po złożeniu zawiadomienia otrzymamy dokument, który będzie potrzebny w celu otrzymania odpowiedniego numeru porządkowego posesji. Można go otrzymać składając dokument w urzędzie miasta lub gminy. Każda gmina wymaga innych dokumentów, więc w trakcie budowy należy sprawdzić w lokalu odpowiedniej gminy, jakie załączniki będą potrzebne i w jakich terminach należy je złożyć.

Dokumentów związanych z rejestracją domu nie jest mało, ale aby w pełni cieszyć się z nowego miejsca zamieszkania należy dopełnić wszystkich formalności. Po rejestracji zostaje zameldowanie się na pobyt stały w określonym urzędzie gminy lub miasta i rozpoczęcie życia w nowym domu.



KOMENTARZE
  • brak komentarzy
USŁUGI AUTORA ARTYKUŁU
  • Najlepsze panele słoneczne na rynku! Nowa firma na rynku usług we Wrocławiu! Profesjonalni fachowcy zadbają o Twoje ciepło! Specjalizujemy się w instalacji paneli fotowoltaicznych! P...brak zdjęcia Wrocławdolnośląskie