Grupą docelową jest kompleksowa i złożona grupa osób. Obejmuje ona tych, którzy ostatecznie kupują produkt, jak również tych, którzy decydują że produkt będzie kupiony (ale nie fizycznie go kupią), i tych, którzy mają wpływ na zakupy produktów, jak: dzieci, współmałżonkowie i przyjaciele.
W celu określenia docelowego konsumenta i uwarunkowania działające przy decyzji o zakupie, ważne jest, aby zdefiniować trzy ogólne kryteria w stosunku do tego grupy docelowej.
Demograficzne: płeć, zawód, dochód, pochodzenie etniczne, i hobby.
Behawioralne rozważa zachowana klientów, konsumentów – właściwości, które reklamodawca musi zbadać tak jak typ konkurencji, typ dostawców i usług z których konsument korzysta obecnie oraz rodzaj komunikatów, które mogą przekonać konsumenta do dania szansy reklamowanemu produktowi.
Potrzeby i pragnienia reklamodawca musi określić potrzeby konsumentów w praktyce i pod względem wizerunku, etc. oraz rodzaj przekazu, który będzie przekonywać konsumenta, że reklamujący usługi lub produkty może spełnić te potrzeby.
Koncepcja produktu
Koncepcja produktu wyrasta z wytycznymi ustalonymi w komunikacie pozycjonowania. To, jak produkt jest umieszczony, uplasowany w obrębie rynku będzie dyktować rodzaj wartości jakie produkt reprezentuje, a więc także w jaki sposób konsument otrzyma ten produkt. Dlatego ważne jest, aby pamiętać, że żaden produkt nie jest tylko samym fizycznym obiektem lub usługą, ale zespołem wartości, takich że konsument musi być w stanie się z nimi identyfikować. Nie ważne, czy sformułowania w prezentacjach produktów podkreślają sex, humor, romans, nauki, męskość, czy kobiecość - konsument musi być w stanie uwierzyć w jego reprezentację.
KOMUNIKACJA MEDIALNA
Komunikacja medialna jest środkiem, dzięki któremu przekaz reklamowy jest przenoszony do konsumentów. Oprócz celów marketingowych i ograniczeń budżetowych, cechy docelowego konsumenta muszą być wzięte pod uwagę kiedy reklamodawca decyduje jakie media wybrać. Rodzaje mediów, z których reklamodawcy mogą wybrać:
- Drukowane gazety (zarówno tygodniowe i dzienne) i magazyny
- Radio
- Filmy reklamowe do Internetu i telewizji.
- Reklama internetowa
- Bezpośrednia korespondencja reklamowa
- Reklama outdoor (billboardy, postery w komunikacji miejskiej)
Po podjęciu decyzji, co do wyboru medium, który jest 1) finansowo w zasięgu, oraz 2) najprawdopodobniej dotrze najskuteczniej do grupy docelowej, reklamodawca musi zaplanować emisję tej reklamy.