Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaInternetTworzenie stron

Artykuł: Ile kosztuje strona internetowa? Czynniki wpływające na cenę witryny WWW

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Ile kosztuje strona internetowa? Czynniki wpływające na cenę witryny WWW

Ile kosztuje strona internetowa? Czynniki wpływające na cenę witryny WWW
Autor: KarolinaRoksela   |   23 mar 2021, 16:09   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Tworzenie stron

Bez względu na branżę czy wielkość biznesu, każda firma powinna posiadać własną stronę internetową. Jest to nie tylko świetna forma autokreacji i promocji, ale przede wszystkim doskonałe narzędzie do kontaktów z klientami. Dziś podstawowy serwis WWW może stworzyć każdy. Ile więc kosztuje wykonanie firmowej witryny i od czego zależy jej finalny koszt? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.

Dlaczego warto zadbać o obecność firmy w sieci?

Liczba Twoich potencjalnych klientów w internecie wynosi przynajmniej 31,97 mln osób. Właśnie tylu Polaków korzysta obecnie z zasobów sieci. Z możliwości dotarcia do użytkowników, którzy w 2020 roku spędzali w wirtualnym świecie średnio 6 godzin i 44 minuty dziennie skorzystało już 2/3 polskich przedsiębiorców. Dokładnie 71,3% firm w Polsce posiadało rok temu własną stronę internetową. Co przekonało wszystkie te organizacje do inwestycji w profesjonalny serwis WWW?

Witryna firmowa pozwala zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych odbiorców oferty. Platforma zaprojektowana z myślą o potrzebach użytkowników może dodatkowo realizować ważne z perspektywy biznesu cele. Jednocześnie jest więc ona: bazą wiedzy o przedsiębiorstwie i jego ofercie, źródłem danych o klientach, nowoczesnym nośnikiem strategii marketingowych, skutecznym kanałem sprzedażowym, wyrazem profesjonalnego wizerunku oraz profesjonalną wizytówką działalności organizacji.


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>


Koszt strony internetowej a …, czyli od czego zależy cena witryny?

Ile kosztuje strona internetowa? To jedno z najczęstszych pytań, które stawiane jest przez przedsiębiorców, którzy przenoszą swój biznes do sieci. Wydatek związany ze stworzeniem oraz wdrożeniem witryny WWW oscyluje od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy. Tak ogromne rozbieżności wynikają z wielu różnorodnych czynników. Pamiętajmy jednak, że koszt serwisu zawsze będzie pochodną tego, co chcemy na nim mieć.

Co wpływa więc na cenę firmowego serwisu internetowego? Są to przede wszystkim:

• rodzaj strony: typologia stron bierze pod uwagę różnorodną funkcjonalność, wielkość czy wielozadaniowość platformy; stąd też ogromne różnice w cennikach warunkowanych celem powstawania serwisów;

• wykonawca witryny: istnieje kilka możliwości stworzenia strony internetowej, a od tego, kto ją wykona, najczęściej zależy cena projektu;

• stopień skomplikowania projektu: liczba zastosowanych na stronie funkcji znacząco wpływa na końcowy koszt platformy;

• optymalizacja pod kątem wyszukiwarek: blisko 93% aktywności internetowej zaczyna się od wyszukiwarki Google, dlatego warto wybrać odpowiednio zoptymalizowaną platformę; Pozycjonowanie wynika z budowy witryny i umieszczanych na nią treści, a to wpływa na finalną cenę;

• czas realizacji: tworzenie strony internetowej to wieloetapowy proces; im stopień skomplikowania projektu jest wyższy, tym więcej osób może zostać zaangażowanych w jego wykonanie i więcej czasu zostanie poświęcone temu zadaniu; każda godzina poświęcona na wdrożenie serwisu kosztuje;

• liczba podstron: każda nowa zakładka to dodatkowy czas i praca wykonawców (np. grafików i programistów); podstrony mogą różnić się zawartością czy układem, więc do każdego elementu należy podejść indywidualnie;

• rodzaj CMS-a: panel administratora umożliwia wprowadzanie zmian w treści na platformie; im większe oczekiwania wobec możliwości edycji, tym wyższy koszt strony. Około 35% stron na świecie zbudowanych jest na WordPressie, czyli najpopularniejszym systemie CMS.

• wielojęzyczność: każda kolejna wersja językowa serwisu generuje wyższe koszty, ponieważ wymaga poniekąd stworzenia nowej strony np. ze względu na optymalizację SEO w innym języku;

• ilość treści: im więcej danych na stronie, tym poziom skomplikowania jest wyższy i tym samym rośnie również cena końcowa projektu; udostępniane treści obejmują grafiki, teksty, filmy, zakładki, formularze itd.


Generator stron internetowych, indywidualny projekt czy szablon?

Wśród wielu czynników, które wpływają na cennik stron internetowych, znalazł się również rodzaj witryny. W grupie tej znajduje się:

• blog (500-1500 zł): jest to typ strony przeznaczony przede wszystkim do dzielenia się własnymi doświadczeniami i wiedzą; firmowy blog jest zazwyczaj wyłącznie elementem witryny;

• strona wizytówka (1000-1500 zł): świetne rozwiązanie dla małych firm, które chcą zaprezentować w sieci najważniejsze informacje o biznesie (np. dane kontaktowe);

• witryna one page (1000-2300 zł): ten rodzaj platformy nie zawiera oddzielnych podstron, wszelkie informacje zawarte są więc w jednym miejscu; stosowana przede wszystkim do prezentacji firmy lub konkretnego produktu;

• serwis landing page (1000-2000 zł): tworzony w celu promocji lub bezpośredniej sprzedaży konkretnego elementu oferty; może mieć charakter jednorazowej akcji marketingowej;

• strona firmowa (1500-3000 zł): najpopularniejszy rodzaj platform, który posiada wiele zakładek, użytecznych modułów oraz funkcjonalności wspierających pozycjonowanie; opcja ta gwarantuje dopasowanie witryny do oferty przedsiębiorstwa;

• dedykowana platforma (od 4000 zł): wycena tego typu strony ma indywidualny charakter ze względu na zastosowanie odpowiednio dobranych funkcji oraz dedykowanych rozwiązań;

• sklep internetowy (od 2000 zł): w tym przypadku witryna stanowi wirtualny katalog produktów i usług; e-sklep musi być funkcjonalny i bezpieczny;

• strona WWW ze sklepem i blogiem (2500-6000 zł): takie rozwiązanie umożliwia zarządzanie stroną z jednego panelu administracyjnego i gwarantuje jednolitą prezentację firmy, oferty i treści;


Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>


Cennik stron internetowych a wykonawca

Jak już zostało wspomniane wcześniej drugim najważniejszym czynnikiem, który reguluje koszt witryn WWW, jest sposób jej przygotowania. Strona może zostać wykonana przez agencję lub freelancera oraz powstać w oparciu o gotowy szablon czy przy użyciu generatora.

1. Przygotowanie strony z pomocą freelancera

Rozwiązanie to jest dla Ciebie, jeżeli nie chcesz na dłużej wiązać się z jednym wykonawcą i potrzebujesz średniozaawansowanej strony. Współpraca z freelancerem to przede wszystkim dopasowanie projektu do konkretnych oczekiwań firmy oraz do oferowanych usług i produktów. Jeden pracownik jest bardziej elastyczny niż agencja, ale nie sprawdzi się najlepiej w bardziej skomplikowanych i wymagających realizacjach.

2. Samodzielne stworzenie witryny w kreatorze

Opcja ta jest wyjątkowo korzystna dla firm, które nie planują dużych inwestycji w działalność internetową. Dzięki generatorom można stworzyć stronę bez ogromnego budżetu i programistycznych umiejętności. Charakteryzują się prostotą w obsłudze, gotowymi szablonami i bankami grafik, a także kilkoma wersjami do wyboru. Należy jednak pamiętać, że kreatory WWW mają ograniczone możliwości i mogą okazać się niewystarczające dla rozwijających się biznesów.

3. Strona internetowa na gotowym szablonie

Skorzystanie z gotowych projektów jest najszybszą opcją na wdrożenie własnej witryny WWW. Jest to również rozwiązanie zazwyczaj bezpłatne, które wymaga tylko kilku godzin pracy. Szablon tworzy określoną strukturę, architekturę i design strony internetowej. Nie jest to jednak platforma spersonalizowana, a jej możliwości i funkcjonalności są maksymalnie ograniczone.

4. Współpraca z profesjonalną agencją

Najlepszym rozwiązaniem dla firm, które oczekują nie tylko wyjątkowego projektu, ale i spersonalizowanej obsługi jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji. Nad stworzeniem funkcjonalnej i atrakcyjnej strony będzie w takim przypadku czuwał sztab specjalistów. Opcja ta gwarantuje określoną jakość, bezpieczeństwo i zgodność z najnowszymi trendami. Taką platformę można cały czas rozwijać i choć jest to najdroższa spośród wymienionych możliwości, to gwarantuje wiele korzyści.


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>


Jak można zauważyć, wiele czynników warunkuje koszt strony internetowej. Bez względu na to, które z rozwiązań wybierzesz, to koniecznie sprawdź, jakie cechy powinna mieć dobra witryna WWW.

Źródła: Digital 2021, WPBeginner: best CMS platforms compared, Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy