Istnieje wiele strategii marketingowych. Trendy w tej dziedzinie wciąż się zmieniają i wszystko zależy od odbiorców. Obecnie odchodzi się już od pozycjonowania, na rzecz inbound marketingu.
Czym jest inbound marketing?
Inbound marketing to tzw. „marketing przychodzący”. Polega on na podejmowaniu takich działań marketingowych, aby odbiorcy nie byli nimi zalewani, a wręcz sami mogli odnaleźć markę poprzez jej działania. Jest to marketing nieagresywny, a jego celem jest zbudowanie świadomości marki oraz relacji między marką a klientami, która będzie oparta na komunikacji i zaangażowaniu.
Przywiązanie
Jak sprawić, aby klient wrócił do naszego sklepu i dokonał ponownego zakupu? Należy dostarczyć mu usługi nienachlanie w formie, którą najbardziej preferuje. Działania powinny obejmować tworzenie interaktywnych treści, a produkty należy przedstawić atrakcyjnie zarówno wizualnie, jak i contentowo. Sprawi to, że przypadkowy internauta, buszujący po sieci, zainteresuje się naszymi usługami i wróci po więcej, stając się lojalnym klientem marki.
Konwersja i efektywność
Jednorazowy użytkownik potrzebuje bodźca, aby pozostać dłużej na naszej stronie internetowej lub aby na nią wrócić. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, dlatego należy pamiętać, aby strona WWW prezentowała się jak najlepiej, była czytelna i wizualnie atrakcyjna oraz intuicyjna i przejrzysta.
Zwiększenie liczby stałych klientów spowodują działania marketingowe, które są dostosowane do nich, aby sprawdzić co najbardziej oddziałuje na potencjalnych użytkowników, należy śledzić statystyki i mierzyć zasięgi oraz wpływy. Dzięki temu będziemy mogli zoptymalizować te działania marketingowe, które przynoszą największy napływ klientów, nie ponosząc przy tym zbędnych kosztów.
Coraz częściej klienci zniechęcają się do marek, które atakują ich na każdym kroku swoją agresywną reklama, dlatego dobrze jest zainteresować się inbound marketingiem i pozwolić klientom samym znaleźć naszą markę.