Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaInternet

Artykuł: Internet jako nowe medium w społeczeństwie

Dodaj zlecenie

Internet jako nowe medium w społeczeństwie

Internet jako nowe medium w społeczeństwie
Autor: unabellasorpresa   |   13 sty 2017, 10:38   |   Dział: Artykuły
Tagi: media, internet
Kategoria: Internet

Do niedawna wyróżnialiśmy trzy klasyczne formy mediów- telewizja, prasa, radio. Gdy nastały czasy społeczeństwa zwanego informacyjnym, w poczet mediów zaczęto wliczać internet.


Internet w krótkim czasie zyskał ogromną popularność głównie ze względu na jeden, dość ważny aspekt, którego nie uświadczymy w klasycznych mediach, a przy najmniej nie na tak ogromną skalę- interakcję. Dekadę temu, gdy internet dopiero raczkował (w Polsce pierwszy portal internetowy wystartował w 1995 roku, była to Wirtualna Polska), strony internetowe były wyłącznie tekstowe, stanowiły więc konkurencję co najwyżej dla prasy a i to niekoniecznie, ze względu na brak możliwości zamieszczania grafik itp. Wraz z rozwojem technologii, pojawieniem się HTMLa (HyperText Markup Language) nieco później CSSa (Cascading Style Sheets), umożliwiono dodawanie grafik, prostych animacji, dostarczono lepsze narzędzia do redagowania tekstów. Podczas gdy internet stanowił już poważne zagrożenie dla prasy, technologie wciąż się rozwijały dostarczając kolejne narzędzia. Niedługo później internet umożliwił zamieszczanie nagrań video oraz audio, stanowiąc konkurencję dla pozostałych form mediów- radia i telewizji.

Dzisiaj wszystkie cztery media starają się dojść do swojego rodzaju konsensusu. Niemal wyparta przez internet prasa, zaczęła wydawać swoje pozycje jednocześnie w formie drukowanej jak i elektronicznej, korzystając z internetu i dostępnych technologii. Niedawny boom na tablety i smartphone'y oraz wynalezienie technologii e-papieru, co za tym idzie czytników elektronicznych dodatkowo wpłynął na wzrost rynku prasy elektronicznej. Można powiedzieć, że kryzys został chwilowo zażegnany. Podobnie telewizja zaczęła nadawać swoje programy także za pośrednictwem internetu, wprowadzono nawet usługę VOD (Video On Demand). Także radio nie uniknęło pewnych przekształceń i korzystając z nowego medium, zaczęto nadawać audycje także przez internet. Powstają nawet komercyjne radia, które istnieją tylko w internecie.

Można więc wysnuć wniosek, że wraz ze stara maksymą „jeżeli nie możesz kogoś pokonać, przyłącz się do niego”, tradycyjne media zaczęły korzystać z dobrodziejstw internetu, niejednokrotnie pomnażając swoje dotychczasowe wyniki (na przykład zyski z reklam), docierając ze swoim zasięgiem do większego grona odbiorców.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy