Uruchamianie strony firmy w Internecie oznacza czasem popełnianie wielu błędów, które mogą zakłócać prawidłowe funkcjonowanie serwisu oraz przyczynić się do obniżenia jego jakości w oczach odbiorców. W rezultacie obniżają się korzyści, jakich oczekuje właściciel witryny i firmy.
Jak zatem stworzyć i poprowadzić stronę przyjazną użytkownikowi oraz pozytywnie promującą naszą firmę? Oto kilka porad.
Stwórz właściwy adres domeny
Właściwie brzmiący adres firmy pozwala:
identyfikować adres z firmą - użytkownik musi jedynie znać nazwę firmy, aby wyszukać jej stronę w sieci,
kreować wizerunek firmy,
zdobyć wysoką pozycję w wyszukiwarkach,
wyróżnić każdego działu strony internetowej własnym adresem (tzw. poddomeną).
Domenę najlepiej zarejestrować pod nazwą firmy, na przykład www. jakasfirma .pl lub www. jakasfirma .com .pl.
Określ cel witryny
Przy zakladaniu serwisu określmy jego cel i plan działań, który pomoże nam wyznaczyć strategie potrzebne do jego osiągnięcia. Dzięki temu będziemy mogli określić funkcje i przeznaczenie strony, a także dobrać grupę docelową, czyli krąg odbiorców.
Opracuj plan działania
Następnie należy opracować plan działań, jakie mają nas przybliżyć do osiągnięcia celu. Powinien on obejmować także strategie pod kątem przyszłej zawartości serwisu oraz brać pod uwagę kampanię reklamową. To pozwoli nam na stworzenie przemyślanego projektu oraz zapewni o wiele sprawniejsze funkcjonowanie serwisu.
Wprowadź identyfikację strony z firmą
Użyjmy tych samych kolorów i elementów, które widnieją w logo firmy. Dzięki temu użytkownik łatwiej skojarzy firmę ze stroną i poprawnie ją zidentyfikuje.
Ogranicz treść do przydatnych informacji
Ustalmy hierarchię treści pojawiających się na stronie, aby uniknąć “zaśmiecenia” jej informacjami nie związanymi z tematyką witryny. Treść powinna być konkretna i przydatna z punktu widzenia użytkownika.
Udostępniaj tylko ukończoną stronę
Nie ma nic mniej profesjonalnego niż napis “strona w przygotowaniu”. Już nie mówiąc o tym, że potrafi on skutecznie zniechęcić odwiedzających. Nie popełnijmy tego błędu i udostępniajmy jedynie w pełni ukończone strony.
Sprecyzuj profil użytkownika
Warto pamiętać o dostosowaniu zawartości serwisu dla grupy docelowej, do której jest kierowana oferta. Zamieszczanie informacji “o wszystkim i o niczym” może spowodować, że stracimy intratnych klientów.
Postaw na właściwą komunikację
Komunikacja między nami a klientem powinna być obustronna. Nie zamykajmy się więc na cenne wskazówki czy sugestie klientów. Mogą one być źródłem korzyści zarówno dla nich, jak i dla nas. Co zaś się tyczy stałych klientów, przez traktowanie ich w uprzywilejowany sposób możemy pozyskać ich lojalność.
Polecamy odwiedzić blog reklamowy: http://www.m2smi.pl/http://www.m2smi.pl
Aktualizuj stronę
Informacje na stronie powinny być systematycznie aktualizowane. To pokazuje nasz profesjonalizm i dbałość o informowanie klientów na temat swojej oferty. Witryna internetowa to swoista wizytówka firmy. Powinna więc dążyć do zatrzymania uwagi szerokiego grona odbiorców oraz dostarczać im wszystkich przydatnych informacji.
Promuj stronę
Pozycjonowanie strony jest niezbędne, zwłaszcza dla nowych domen. Warto wziąć pod uwagę również wszelkiego rodzaju formy reklamy, zarówno online, jak i zewnętrznej. Jeśli nasza firma ma charakter lokalny, można zamówić banery reklamowe i usytuować je w kluczowych dla danej lokalizacji miejscach.
Zobacz przykładowe formy banerów reklamowych: http://www.vizer.pl/oferta/banery-reklamowe/http://www.vizer.pl/oferta/banery-reklamowe
Dzięki powyższym poradom każdy będzie w stanie stworzyć stronę WWW przyjazną użytkownikom i jednocześnie spełniającą jej najważniejszy cel.
Autor: http://www.vizer.pl/Agencja Reklamowa z Wrocławia - Vizer - profesjonalne materiały reklamowe