Rzetelny i dobry artykuł nie potrzebuje ozdobników, aby przyciągnąć uwagę, jednakże zilustrowanie go grafiką wspomoże jego odbiór. Jak wybrać grafikę, żeby była spójna i faktycznie działała zachęcająco do przeczytania?
Aby grafika przyciągała wzrok i była chętniej udostępniania musi zawierać pięć zasadniczych składowych. Są to: emocje, trafność, kolory, typografia, hasztagi i tekst.
1. Emocje
Grafika powinna wzbudzać emocje wśród odbiorców. Najlepiej jeżeli obrazy są spójne z tekstem, zawierają statystyki, cytaty, są przejmujące i głębokie, a także tworzą wartość dodaną do napisanych treści. Bardzo ważne w grafikach są kolory, czcionki, złożoność emocjonalna oraz ukazywanie podziwu, zainteresowania, spokoju, zdumienia bądź zdziwienia. W obrazach liczy się także prostota i przejrzystość, można np. użyć jednokolorowego tła i wyróżniającego się kolorem napisu.
2. Trafność
90% informacji, które przetwarza nasz mózg, ma charakter wizualny. Warto dopasować więc obrazy do treści oraz do kolorystyki marki, strony internetowej czy bloga. Należy pamiętać jednak, że to, co podoba się nam, nie zawsze spodoba się odbiorcom, dlatego warto śledzić statystyki udostępnień i polubień.
3. Kolory
Kolory w 85% przyczyniają się do dokonywania wybory określonego produktu. Najbardziej do udostępniania inspirują czerwony, różowy i fioletowy. Najmniej – niebieski, czarny, zielony oraz żółty. W grafikach z tekstem warto podkreślić wyróżniającym się kolorem ważniejszy fragment.
4. Typografia
Dobranie odpowiedniej czcionki to nie lada wyczyn. Dobrze jest zastanowić się jaki wydźwięk ma mieć grafika, zastanowić się na jakie emocje chcemy wpłynąć. Następnie wypróbować trzy różnie czcionki i wybrać najlepszą. Trzeba pamiętać, aby napis był czytelny i przejrzysty.
5. Hashtag i i tekst
Do opisu grafiki warto wykorzystać popularne hashtagi oraz dołączyć krótkie zdanie uzupełniające. Hashtagi są ważne w pozycjonowaniu obrazu, dzięki nim mogą dotrzeć do o wiele większej publiczności niż bez nich, a wybranie ich nie zajmuje wcale dużo czasu i nic nie kosztuje.