Tworząc CV, najwięcej uwagi poświęcamy opisowi wykształcenia czy umiejętności. To ważne elementy w odpowiadaniu na ogłoszenia o pracę, ale trudno za ich pomocą przedstawić nas jako kreatywnych przyszłych pracowników. Oprócz podanych rubryk warto skupić się również na tej o nazwie cele zawodowe.
Cele w strategicznym miejscu CV
Im wyżej, tym lepiej - to złota zasada umieszczania w życiorysie celów zawodowych. Osoba rekrutująca, która musi przejrzeć czasem setki dokumentów, zwyczajnie nie ma czasu wczytywać się w każdy szczegół. Ukryty gdzieś w tekście cel zawodowy nie spełni więc swojej funkcji. Musi być doskonale widoczny, aby był drugą rzeczą, którą zobaczy pracodawca - zaraz po danych osobowych.
Długość ma znaczenie
W tym przypadku nie może być zbyt wielka. Dobrze sformułowany cel zawodowy powinien zamknąć się w kilkudziesięciu słowach i mieć ciekawą, absorbującą treść. Pamiętajmy, że im krótszy i bardziej przejrzysty tekst, tym chętniej się go czyta.
Schemat opisywania celów zawodowych
Pomocne przy tworzeniu opisu celu zawodowego będzie rozpisanie sobie w punktach informacji, które chcemy tam zawrzeć, np:
na jakim stanowisku pracujemy / pracowaliśmy,
co osiągnęliśmy (największy sukces, najlepiej wyrażony w liczbach),
gdzie chcemy pracować i dlaczego (np. mamy w czymś doświadczenie).
Tak sformułowany cel zawodowy na pewno przyciągnie spojrzenie rekrutera i utwierdzi go w przekonaniu, że zależy nam na stanowisku, na które aplikujemy.
Zobacz również:http://www.gowork.pl/pracodawca_ogloszenie_bez_rejestracji1_1ogłoszenia o pracę
Jak nie pisać
Mało profesjonalne jest zamieszczanie w tej rubryce:
cytatów znanych ludzi,
popularnych cech osobowości (musimy liczyć się z tym, że podobne będzie mieć większość kandydatów),
superlatyw (“mam najlepsza wiedzę w tym zakresie”),
niezbyt konkretnych wypowiedzi.
Dobrze opisany cel zawodowy przyciąga uwagę rekrutera i zwiększa szansę na pozytywne rozpatrzenie naszej kandydatury. Może pokazać nasze zaangażowanie i nieszablonowość, więc warto poświęcić mu trochę więcej czasu.