Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Jak promować sklep internetowy na Snapchacie?

Dodaj zlecenie

Jak promować sklep internetowy na Snapchacie?

Jak promować sklep internetowy na Snapchacie?
Autor: homie   |   21 paź 2015, 9:22   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

Social media są jednym z najtańszych, najszybszych i najskuteczniejszych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów, dlatego warto by marka była w nich obecna i aktywna. Trendy w mediach społecznościowych zmieniają się dość szybko, ale dobrze jest śledzić rynek amerykański, gdzie one się kształtują i zazwyczaj z lekkim opóźnieniem są adaptowane na rynku polskim. Jednym z takich trendów jest Snapchat, założony w 2012 roku, w Polsce swój czas ma właśnie teraz.

Czym jest Snapchat?
Snapchat służy do komunikowania się głównie dzięki zdjęciom i krótkim filmikom, tworzonym spontanicznie i przyświecającym idei, aby dokumentować wszystko „tu i teraz”. Przesyła się je innym użytkownikom, którzy dane zdjęcie/film mogą obejrzeć tylko raz przez czas nie dłuższy niż 10 sekund. Wydaje się niewiele, ale właśnie o to w tym wszystkim chodzi, aby pokazać gdzie aktualnie się przebywa i co się robi bez zbędnego czekania czy ulepszania przesyłanych treści, dzięki czemu są one bardziej autentyczne.
Można także użyć tzw. „My story”, gdzie dodawane multimedia zapisują się na 24 godziny, a użytkownicy obserwujący nasz profil są w stanie odtworzyć je wielokrotnie. Jest to bardzo wygodne, gdyż umożliwia przesyłanie treści do wszystkich obserwujących jednocześnie.

Kim są i skąd się biorą obserwujący?

Obserwujący, to osoby śledzące profil naszej marki. Zazwyczaj ze Snapchata korzystają młodzi ludzie, w wieku 16-25 lat, dlatego firmy, kierujące swoje produkty do grupy użytkowników w tym przedziale wiekowym powinny zainteresować się możliwościami, jakie oferuje Snapchat. Jak jednak dotrzeć do obserwujących? Można wykorzystać inne kanały social media, takie jak: Facebook, Instagram czy Twitter i zamieścić na nich ghostcode, który jest unikalny i przypisany tylko do jednego konta na Snapchacie. Przypomina trochę Qrcode, aby zaobserwować dany profil, wystarczy zeskanować kod przez aplikację. Ghostcode można zamieścić nie tylko w mediach społecznościowych, ale także na ulotkach, plakatach czy opakowaniach swoich produktów.
Dobrym pomysłem jest także nawiązanie współpracy z blogerami, vlogerami czy innymi znanymi osobami ze świata wirtualnego. Najczęściej to właśnie oni mają najwięcej obserwujących na Snapchacie i dzięki nim można dotrzeć do większego grona potencjalnych odbiorców naszego produktu. Są oni także dość wpływowi i mocno oddziałują na wybory konsumenckie młodych ludzi.

Jakie treści zamieszczać na Snapchacie?
Na Snapchacie, w przeciwieństwie do Faceboka czy Instagrama, multimedia nie muszą być perfekcyjne, odpowiednio wykadrowane czy o idealnej kompozycji. Warto więc zamieszczać tam krótkie filmiki z backstage'u sesji zdjęciowych, relacje z przygotowań do wprowadzenia nowych produktów czy po prostu zdjęcia/filmiki przedstawiające codzienną pracę w firmie.
Można też tworzyć konkursy, co z pewnością przyczyni się do zwiększenia ilości obserwujących profil marki, lub informować o promocjach, rabatach etc.

Media społecznościowe, takie jak Snapchat, nieustannie są udoskonalane i wykorzystywane w promocji w niestandardowy sposób. Dobrze jest śledzić marki czy osoby, mające dużą ilość obserwujących i adaptować ich rozwiązania w celu promocji własnej marki. Warto nie tylko istnieć w mediach społecznościowych, ale także dostosować treści do użytkowników, w tym przypadku młodych ludzi, i tworzyć multimedia wywołujące zainteresowanie i aktywizujące obserwujących.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy