Favore.plBaza wiedzyMotoryzacja i transportUsługi warsztatowe, naprawySilniki, mechanika

Artykuł: Jak się zachować w przypadku przegrzania silnika?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Jak się zachować w przypadku przegrzania silnika?

Jak się zachować w przypadku przegrzania silnika?
Autor: arbeta   |   6 lis 2015, 16:27   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Silniki, mechanika

Przegrzanie silnika nie jest usterką, która często się zdarza kierowcom, dlatego mało kto wie jak sobie z nią radzić. W artykule przedstawimy co należy zrobić, gdy taka sytuacja będzie miała miejsce oraz jakie są objawy.

Gdy doszło już do przegrzania silnika, należy jak najszybciej jak to możliwe zatrzymać samochód i wyłączyć jednostkę napędową. Jeśli zauważymy, że temperatura na wskaźniku w szybkim tempie się podnosi do czerwonego pola, a następnie szybko spada, może to oznaczać, że brakuje chłodziwa w układzie. Jazda z przegrzanym silnikiem, może go poważnie zniszczyć: Uszczelka pod głowicą, pękniecie jej czy zatarcie jednostki napędowej.

Unosząca się para wodna, może oznaczać, że płyn uległ przegrzaniu i pojawiła się nieszczelność. W takiej sytuacji pod żadnym pozorem nie należy otwierać maski. W układzie jest wysokie ciśnienie, które się dodatkowo podnosi w przypadku przegrzania. Dlatego trzeba uzbroić się w cierpliwość i przeczekać aż obniży się temperatura – wtedy możemy otworzyć maskę i zdiagnozować usterkę. Gdy wystąpiło nieszczelność to wtedy osad się pojawia w kolorze białym lub płynu. Jeśli zauważymy, że brakuje chłodziwa to ostatecznie możemy go uzupełnić wodą, aby móc dojechać do najbliższego warsztatu. Jesteśmy w stanie wykonać uszczelnienia chłodnic sami specjalnym środkiem – pod warunkiem, że nieszczelność jest niewielka. Dostępne są zarówno w postaci proszku, jak i płynu. Druga opcja jest droższa, ale aplikowanie znacznie łatwiejsze. Warto pamiętać, że jest to rozwiązanie doraźne.

W sytuacjach znacznego wzrostu temperatury silnika możemy go obniżyć poprzez włączenie ogrzewania w kabinie. Uruchamiając nagrzewnicę, zwiększa się objętość układu chłodzenia, co powinno wpłynąć na temperaturę chłodziwa. Należy pamiętać, że nie powinno się uruchamiać klimatyzacji. Odbiera ciepło z kabiny i przekazuje je do komory silnika.

Usterki układu chłodzenia mogą także się objawiać także jako wycieki wewnętrzne. Przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą płyn może się dostawać do oleju czy komory spalania. Również pojawiające się plamy oleju czy pęcherze powietrza w płynie chłodzącym nie powinny być bagatelizowane. Awaria może być poważna i konieczna jest wizyta w serwisie.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy
USŁUGI AUTORA ARTYKUŁU